Høyskolen Kristiania

Skreddersyr kompetanseheving i sponsing og eventledelse

Sponsor- og Eventforeningen har gått til Høyskolen Kristiania for å styrke posisjonen til sponsing og event i det norske markedsarbeidet. Nå har partene signert en utdanningsavtale.

Rune Bjerke, Hege Mauroy og Stian Grøstad gleder seg til samarbeidet!

Fra høsten av vil det for første gang være mulig å videreutdanne seg innen sponsing og eventledelse. Gjennom en ny avtale med Høyskolen Kristiania vil blant annet Sponsor- og Eventforeningen kunne spe på kunnskapen sin med studiepoeng.

— Tiden er moden for at sponsing og event tilbys som fag på høyskolenivå, sier styreleder i Sponsor- og Eventforeningen, Gunnar G. Nybø.

Sponsing og eventmarkedsføring har de siste årene økt sine markedsandeler sterkt sett opp mot andre reklamekanaler. Nå er sponsing den nest største kanalen i IRM-statistikken (Institutet för reklam- och mediestatistik), og event-markedsføring har inntatt en fjerdeplass.

— Vi ønsker å tilrettelegge for at sponsing og event styrkes ytterligere som virkemiddel i markedsmiksen og har derfor sett det som et strategisk steg videre å kunne tilby formalkompetanse på høyskolenivå i tillegg til foreningens helt egne aktiviteter, sier Gunnar G. Nybø.

Bakgrunn for avtalen

Sponsor- og Eventforeningen har som formål å være et forum for kompetanseutvikling, erfaringsutveksling og inspirere til økt forståelse for og innsikt i bruk av sponsing og eventmarkedsføring som fagområde. Styremedlem i foreningen, Stian Grøstad, har gått i bresjen for å lande samarbeidet.

— Høyskolen Kristiania tok utfordringen umiddelbart og sammen har vi lagt et løp for å fremme kunnskapen om og forståelsen av sponsing og event som fagområder, for bransjen generelt og våre medlemmer spesielt, sier han.

Fra høsten av vil det derfor bli mulig for ansatte i de drøyt 190 medlemsvirksomhetene i Sponsor- og Eventforeningen å videreutvikle seg med studiepoeng.

— Høyskolen Kristiania ønsker å bidra til at de som jobber med sponsing og eventer i Norge skal ha en bred og god kompetanse. Her har vi både erfaring og forskning. Erfarings- og forskningsbasert læring skal gå hånd i hånd, og studentene vil møte forelesere fra både praksisfeltet og forskere. Derfor er det med stor glede vi nå har fått i land en utdanningsavtale med Sponsor- og Eventforeningen, sier Bjerke.

Rune Bjerke er førsteamanuensis og emneansvarlig for sponsing og eventledelse, og har forsket på temaet og gjennomført eventer i lengre tid. Undervisningen vil foregå med stedbaserte samlinger på Høyskolen Kristiania.

Kontaktpersoner:
Gunnar G. Nybø
Styreleder i Sponsor- og Eventforeningen
ggn@byggreisdeg.no

Hege Mauroy
Daglig leder i Sponsor- og Eventforeningen
hm@sponsevent.no

Rune Bjerke
Førsteamanuensis, Høyskolen Kristiania
Rune.bjerke@kristiania.no

Rune Bjerke, Hege Mauroy og Stian Grøstad gleder seg til samarbeidet!

Om Høyskolen Kristiania

Høyskolen Kristiania
Prinsens gate 7-9

22 59 60 00http://www.kristiania.no

Høyskolen Kristiania ble grunnlagt i 1914 og tilbyr utdanning i Oslo, Bergen og på nett. Vi er en akkreditert høyskole med 10 000 studenter, 500 ansatte, drøyt 800 millioner i omsetning og over 100 studieprogrammer.

Vi ser på det som vårt samfunnsoppdrag å tilby tidsriktige, bærekraftige og fremtidsrettede utdannelser, basert på det fremste innen forskning og kunstnerisk arbeid. Nå er ambisjonen å bli Norges første private arbeidslivsuniversitet, en forlengelse av høyskolens stadig tettere bånd til arbeidslivet.

Fra 1. august organiseres høyskolen inn i fire «schools»;

• School of Arts, Design, and Media
  • School of Communication, Leadership, and Marketing
  • School of Economics, Innovation, and Technology
  • School of Health Sciences

Følg saker fra Høyskolen Kristiania

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Høyskolen Kristiania på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Høyskolen Kristiania