Skreddersyr kompetanseheving i sponsing og eventledelse
Fra høsten av vil det for første gang være mulig å videreutdanne seg innen sponsing og eventledelse. Gjennom en ny avtale med Høyskolen Kristiania vil blant annet Sponsor- og Eventforeningen kunne spe på kunnskapen sin med studiepoeng.
— Tiden er moden for at sponsing og event tilbys som fag på høyskolenivå, sier styreleder i Sponsor- og Eventforeningen, Gunnar G. Nybø.
Sponsing og eventmarkedsføring har de siste årene økt sine markedsandeler sterkt sett opp mot andre reklamekanaler. Nå er sponsing den nest største kanalen i IRM-statistikken (Institutet för reklam- och mediestatistik), og event-markedsføring har inntatt en fjerdeplass.
— Vi ønsker å tilrettelegge for at sponsing og event styrkes ytterligere som virkemiddel i markedsmiksen og har derfor sett det som et strategisk steg videre å kunne tilby formalkompetanse på høyskolenivå i tillegg til foreningens helt egne aktiviteter, sier Gunnar G. Nybø.
Bakgrunn for avtalen
Sponsor- og Eventforeningen har som formål å være et forum for kompetanseutvikling, erfaringsutveksling og inspirere til økt forståelse for og innsikt i bruk av sponsing og eventmarkedsføring som fagområde. Styremedlem i foreningen, Stian Grøstad, har gått i bresjen for å lande samarbeidet.
— Høyskolen Kristiania tok utfordringen umiddelbart og sammen har vi lagt et løp for å fremme kunnskapen om og forståelsen av sponsing og event som fagområder, for bransjen generelt og våre medlemmer spesielt, sier han.
Fra høsten av vil det derfor bli mulig for ansatte i de drøyt 190 medlemsvirksomhetene i Sponsor- og Eventforeningen å videreutvikle seg med studiepoeng.
— Høyskolen Kristiania ønsker å bidra til at de som jobber med sponsing og eventer i Norge skal ha en bred og god kompetanse. Her har vi både erfaring og forskning. Erfarings- og forskningsbasert læring skal gå hånd i hånd, og studentene vil møte forelesere fra både praksisfeltet og forskere. Derfor er det med stor glede vi nå har fått i land en utdanningsavtale med Sponsor- og Eventforeningen, sier Bjerke.
Rune Bjerke er førsteamanuensis og emneansvarlig for sponsing og eventledelse, og har forsket på temaet og gjennomført eventer i lengre tid. Undervisningen vil foregå med stedbaserte samlinger på Høyskolen Kristiania.
Nøkkelord
Kontakter
Kontaktpersoner:
Gunnar G. Nybø
Styreleder i Sponsor- og Eventforeningen
ggn@byggreisdeg.no
957 68 899
Hege Mauroy
Daglig leder i Sponsor- og Eventforeningen
hm@sponsevent.no
930 60 390
Rune Bjerke
Førsteamanuensis, Høyskolen Kristiania
Rune.bjerke@kristiania.no
98289250
Bilder
Om Høyskolen Kristiania
Følg pressemeldinger fra Høyskolen Kristiania
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Høyskolen Kristiania på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Høyskolen Kristiania
Ny rekord i antall søkere på Kristiania26.4.2024 12:00:15 CEST | Pressemelding
Søknadsfristen for Kristianias studieprogrammer var 15. april, og i år er det ny rekord i antall søkere! 11.393 unike søkere, mot 10.267 i fjor, noe som utgjør en økning på hele 11 prosent.
– Uten KI-kompetanse blir vi irrelevante16.2.2024 08:00:00 CET | Pressemelding
– Investering i KI-kompetanse er helt nødvendig å ta seg råd til, ikke en luksus, sier professor Tor-Morten Grønli ved Kristiania.
Studentene scorer Kristiania over landssnittet15.2.2024 09:01:00 CET | Pressemelding
Studiebarometeret 2023 viser at Kristiania sine studenter er mer fornøyd enn gjennomsnittet. De scorer godt over gjennomsnitt innen en rekke fagområder og flere gjør det usedvanlig bra.
Nobels fredspris til Narges Mohammadi: En hyllest til kvinne, liv og frihetsbevegelsen i Iran - lørdag 9. desember5.12.2023 09:50:00 CET | Presseinvitasjon
Høyskolen Kristiania og Det iranske solidaritetsforum inviterer til fredprisarrangement og utstilling i forbindelse med Nobels fredspris som i år går til Narges Mohammadi: En hyllest til kvinne, liv og frihetsbevegelsen i Iran. Vi har invitert noen av de fremste iranske kvinnelige ekspertene på området i Skandinavia.
Kunstig intelligens endrer selgerens rolle27.11.2023 10:51:14 CET | Pressemelding
– Kunstig intelligens (KI) vil gjøre anbudsprosesser enklere og i stor grad forandre måten selgere jobber på, sier Erik Mehl, førsteamanuensis ved Institutt for markedsføring på Høyskolen Kristiania.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom