ŠKODA VISION E i Norge

Arendalsuka er Norges største politiske møteplass, og nettopp her viser ŠKODA for første gang i Norge den helelektriske konseptmodellen ŠKODA VISION E til publikum.

ŠKODA VISION E vises for første gang til publikum i Norge under Arendalsuka. Foto: Per Christian Worren

Bilen er basert på MEB-plattformen til VW, og skal få en rekkevidde på inntil 500 km. VISION E kommer med firehjulstrekk, og blir også tilgjengelig i en SUV-utgave. De første bilene kommer til Norge mot slutten av 2020. SKODA vil innen 2025 tilby 10 elektriske biler i ulike segmenter. Seks vil være helelektriske, mens de resterende vil være plug-in hybrider og hybrider.

Se VISION E på Harald A. Møller-standen innerst i Pollen fra mandag til onsdag.

Åpningstider:

Mandag 13. aug 14:00-18:00

Tirsdag 14. aug 11:00-17:00

Onsdag 15. aug 11:00- 17:00

ŠKODA presenterer seg som elektrisk, smart, innovativ på bilutstillingen i Genève1.3.2019 08:32:58 CETPressemelding

ŠKODA VISION iV gir et konkret blikk mot merkets helelektriske framtid, og produsentens neste trinn mot eMobility. ŠKODA KAMIQ: Ny urban SUV for det europeiske markedet. ŠKODA SCALA: et friskt tilskudd kompaktbilklassen fra ŠKODA AUTO. ŠKODA FABIA R5: Neste utviklingstrinn for den mest suksessfulle rallybilen i WRC 2. Pressekonferanse på ŠKODA’s utstillingsstand den 5. mars kl. 09.40. ŠKODA vil presentere sin fulle bredde av mobilitetstjenester på bilutstillingen i Genève 5. – 17.mars. Konseptbilen Vision iV gir et konkret blikk mot den første helelektriske ŠKODA basert på den modulære elektriske plattformen (MEB). Med nye KAMIQ utvider den tsjekkiske produsenten sin suksessfulle SUV-familie inn i det voksende segmentet for urbane SUV-er, og SCALA blir et friskt i tilskudd i kompaktbilklassen for ŠKODA. På årets bilutstilling i Genève vil ŠKODA presentere seg som et «Simply Clever»-selskap for innovative mobilitetstjenester. Med VISION iV viser ŠKODA spennende smakebiter av en elektris