ŠKODA viser designvideo og interiørskisser av VISION RS

• Interiøret i ŠKODA VISION RS kombinerer sportslighet og bærekraft
  • Videoklippet gir et glimt av interiørdesignet på konseptbilen
  • Det sportslige, kompaktbil-studiet har sin verdenspremiere på bilutstillingen i  Paris oktober 2018

ŠKODA VISION RS gir et frempek på ŠKODAs kommende RS-modeller. Designskissene gir et førsteinntrykk av konseptbilens interiør, før sløret løftes av på Paris Motor Show i oktober. I tillegg viser de en eksklusiv video med en sniktitt på det innovative interiøret.

Videoklippet inviterer publikum inn i studioet i den tsjekkiske hovedstaden, ikke langt fra presidentpalasset, Karlsbroen, det Dansende Hus, og Žofín Palace. Det første designet for fremtidens ŠKODAs RS-modeller blir ikke bare tegnet i designstudioet i Česana / Mladá Boleslav, men også i det inspirerende miljøet og atmosfæren i en av Prahas art noveau-bygninger på Masarykovo nábřeží.

I det eksklusive klippet ser du en ŠKODA-designer som med stødig hånd skisserer et sportslig, men også romslig interiør, med tilsynelatende «flytende» seter, karbon og krystallglass, slående lyseffekter og stilige referanser til motorsportverdenen.

Krystallglass, karbon og referanser til motor sport

Det langstrakte instrumentpanelet med karbonelementer henter opp de symmetriske konturene fra den store radiatorgrillen. Dekoret på VISION RS består av håndlagede og spesialskårede krystaller fra den kjente, tsjekkiske krystallglassprodusenten, Lasvit. Instrumentpanelet har også en spesial-designet RS-animasjon som er lyssatt med lyseffekter som samhandler med infotainment-systemets berøringsskjermer.

Midtkonsolen på VISION RS har et futuristisk, nett-liknende design med en integrert, «shift-by-wire» DSG-girkasse, som i sin helhet er laget i karbon. Både dørpanelet og setene fungerer også som dekorative elementer i høyteknologisk materiale som gir en direkte kobling til racing og motorsport. De spesielle løkkeformede dørhåndtakene spiller også på motorsporthistorien, og oppbevaringsrommene med gummistrikker er rett og slett «Simply Clever». I tillegg til en sportslig fremtoning, er bærekraft et nøkkelaspekt for ŠKODA VISION RS – for eksempel er alt karbonfiberet som brukes i produksjonen laget av 100% resirkulert polyester.

Lenke til video

ŠKODA presenterer seg som elektrisk, smart, innovativ på bilutstillingen i Genève1.3.2019 08:32:58 CETPressemelding

ŠKODA VISION iV gir et konkret blikk mot merkets helelektriske framtid, og produsentens neste trinn mot eMobility. ŠKODA KAMIQ: Ny urban SUV for det europeiske markedet. ŠKODA SCALA: et friskt tilskudd kompaktbilklassen fra ŠKODA AUTO. ŠKODA FABIA R5: Neste utviklingstrinn for den mest suksessfulle rallybilen i WRC 2. Pressekonferanse på ŠKODA’s utstillingsstand den 5. mars kl. 09.40. ŠKODA vil presentere sin fulle bredde av mobilitetstjenester på bilutstillingen i Genève 5. – 17.mars. Konseptbilen Vision iV gir et konkret blikk mot den første helelektriske ŠKODA basert på den modulære elektriske plattformen (MEB). Med nye KAMIQ utvider den tsjekkiske produsenten sin suksessfulle SUV-familie inn i det voksende segmentet for urbane SUV-er, og SCALA blir et friskt i tilskudd i kompaktbilklassen for ŠKODA. På årets bilutstilling i Genève vil ŠKODA presentere seg som et «Simply Clever»-selskap for innovative mobilitetstjenester. Med VISION iV viser ŠKODA spennende smakebiter av en elektris