ŠKODA KODIAQ L&K - ny topp-versjon vises i Geneve i mars i år.

ŠKODA KODIAQ L&K lanseres med to TSI bensinmotorer og to TDI dieselmotorer. 4x4 er standard på den største bensin- og dieselmotoren. Bensinmotorene oppgraderes også med partikkelfilter som standardutstyr.

ŠKODA KODIAQ L&K vises på bilutstillingen i Geneve i mars i år. L&K er toppversjonen fra ŠKODA, og er oppkalt etter grunnleggerne, Laurin and Klement. Det betyr mer utstyr og mer komfort som standard.

ŠKODA KODIAQ L&K presenteres med to nye TSI bensinmotorer i den populære SUV’ en. Den minste bensinmotoren er en 1.5-liter TSI-motor med 150 hk, samtidig som 2.0 TSI-motoren får økt effekt fra 180 til 190 hk. Begge motorene er utstyrt med partikkelfilter som vil bidra til redusert utslipp. TSI bensinmotorene og TDI-motoren med 150 hk tilbys dessuten med en oppgradert 7-trinns DSG automatgirkasse. Utgavene med 190 hk TDI og 190 hk TSI får 4x4 som standard, mens for de to minste motorene kan 4x4 leveres mot et pristillegg. 4x4 versjonene tilbys også med adaptivt understell DCC for mer sportslig og komfortabel kjøring.

L&K er den mest komfortable og eksklusive versjonen som kjennetegnes med høyt komfort- og utstyrsnivå.

Det inkluderer blant annet 19-tommers lettmetallfelger, LED-lykter foran og elektrisk justerbart førersete med minnefunksjon. I tillegg får L&K versjonen en rekke praktiske og komfortable detaljer som skiller den fra de øvrige modellene.

Standardutstyret inkluderer selvfølgelig siste versjon ŠKODA Connect, og underholdningssystemet CANTON sound system med 10 høyttalere og 610 W forsterker.

«ŠKODA Kodiaq L&K forventes til Norge mot slutten av året, og prisene er foreløpig ikke klare», sier direktør Thomas Meiner hos ŠKODA-importøren.

ŠKODA FABIA med oppgradert design18.1.2018 09:33Pressemelding

› ŠKODA FABIA oppgraderes med nytt utstyr › Moderne LED-lys foran og bak › Bilen vises på den internasjonale bilutstillingen i Geneve i mars Med nytt moderne design og nytt utstyr fremstår den oppgraderte FABIA som et attraktivt valg i småbil-klassen. ŠKODA FABIA leveres i to forskjellige utgaver, som kombi og stasjonsvogn. Kundene kan velge mellom 3 forskjellige moderne og drivstoff-økonomiske TSI bensinmotorer, som kan leveres med manuelt gir eller DSG automatgir. Utstyret omfatter blant annet nye LED lykter foran og bak, og flere nye designelementer. Nytt er også at FABIA nå tilbys med blant annet blindsonevarsling, Rear Traffic Alert og elektrisk justerbare og oppvarmede sidespeil. FABIA tilbys selvfølgelig også med ŠKODA Connect, og med den nyeste generasjon radio med DAB+. ŠKODA FABIA er solgt i mer enn 4 millioner eksemplarer siden 1999, og er en viktig modell og bidragsyter til ŠKODAs eventyrlige vekst de siste årene. Oppgradert ŠKODA FABIA kommer til Norge i løpet av høsten.