ŠKODA KODIAQ L&K - ny topp-versjon vises i Geneve i mars i år.

ŠKODA KODIAQ L&K lanseres med to TSI bensinmotorer og to TDI dieselmotorer. 4x4 er standard på den største bensin- og dieselmotoren. Bensinmotorene oppgraderes også med partikkelfilter som standardutstyr.

ŠKODA KODIAQ L&K vises på bilutstillingen i Geneve i mars i år. L&K er toppversjonen fra ŠKODA, og er oppkalt etter grunnleggerne, Laurin and Klement. Det betyr mer utstyr og mer komfort som standard.

ŠKODA KODIAQ L&K presenteres med to nye TSI bensinmotorer i den populære SUV’ en. Den minste bensinmotoren er en 1.5-liter TSI-motor med 150 hk, samtidig som 2.0 TSI-motoren får økt effekt fra 180 til 190 hk. Begge motorene er utstyrt med partikkelfilter som vil bidra til redusert utslipp. TSI bensinmotorene og TDI-motoren med 150 hk tilbys dessuten med en oppgradert 7-trinns DSG automatgirkasse. Utgavene med 190 hk TDI og 190 hk TSI får 4x4 som standard, mens for de to minste motorene kan 4x4 leveres mot et pristillegg. 4x4 versjonene tilbys også med adaptivt understell DCC for mer sportslig og komfortabel kjøring.

L&K er den mest komfortable og eksklusive versjonen som kjennetegnes med høyt komfort- og utstyrsnivå.

Det inkluderer blant annet 19-tommers lettmetallfelger, LED-lykter foran og elektrisk justerbart førersete med minnefunksjon. I tillegg får L&K versjonen en rekke praktiske og komfortable detaljer som skiller den fra de øvrige modellene.

Standardutstyret inkluderer selvfølgelig siste versjon ŠKODA Connect, og underholdningssystemet CANTON sound system med 10 høyttalere og 610 W forsterker.

«ŠKODA Kodiaq L&K forventes til Norge mot slutten av året, og prisene er foreløpig ikke klare», sier direktør Thomas Meiner hos ŠKODA-importøren.

ŠKODA presenterer seg som elektrisk, smart, innovativ på bilutstillingen i Genève1.3.2019 08:32:58 CETPressemelding

ŠKODA VISION iV gir et konkret blikk mot merkets helelektriske framtid, og produsentens neste trinn mot eMobility. ŠKODA KAMIQ: Ny urban SUV for det europeiske markedet. ŠKODA SCALA: et friskt tilskudd kompaktbilklassen fra ŠKODA AUTO. ŠKODA FABIA R5: Neste utviklingstrinn for den mest suksessfulle rallybilen i WRC 2. Pressekonferanse på ŠKODA’s utstillingsstand den 5. mars kl. 09.40. ŠKODA vil presentere sin fulle bredde av mobilitetstjenester på bilutstillingen i Genève 5. – 17.mars. Konseptbilen Vision iV gir et konkret blikk mot den første helelektriske ŠKODA basert på den modulære elektriske plattformen (MEB). Med nye KAMIQ utvider den tsjekkiske produsenten sin suksessfulle SUV-familie inn i det voksende segmentet for urbane SUV-er, og SCALA blir et friskt i tilskudd i kompaktbilklassen for ŠKODA. På årets bilutstilling i Genève vil ŠKODA presentere seg som et «Simply Clever»-selskap for innovative mobilitetstjenester. Med VISION iV viser ŠKODA spennende smakebiter av en elektris