ŠKODA er offisiell Tour de France-partner for 15. året på rad

Nok en gang sender ŠKODA en flåte av biler til verdens største sykkelritt, og ŠKODA feiere sitt 15-års jubileum som hovedpartner for Touren. Merkets flaggskip, ŠKODA SUPERB, skal være den ikoniske «Red Car» gjennom hele Tour de France, et mobilt hovedkvarter for Tour-direktør Christian Prudhomme.

ŠKODA AUTO har støttet det verdenskjente sykkelrittet siden 2004, og i år sender de en flåte på 250 organiserings- og følgebiler til Frankrike. Under rittet blir også ŠKODA-logoen synlig på den ettertraktede «Grønne Trøya», overdelen den rytteren med flest spurtpoeng bærer gjennom Touren.

Styremedlem og ansvarlig for salg og marketing i ŠKODA AUTO, Alain Favey, er stolt av samarbeidet og ŠKODAs rike sykkelhistorie: «Som et merke som begynte med å lage sykler, er sykling spesielt viktig for oss. Vårt samarbeid med de største rittene og vår synlige involvering i sykkelsporten styrker våre verdier og kjennskap til merkevaren ŠKODA.»

I tillegg ŠKODA OCTAVIA og SUPERB, blir også merkets to SUV-modeller, KODIAQ og KAROQ, å se på de franske veiene gjennom årets Tour de France. Årets ritt blir det 105 i rekken og går av stabelen 7. juli på den lille Atlanterhavøyen, Noirmoutier-en-lle. Gjennom det tre uker lange rittet, skal de 176 rytterne kjempe seg gjennom 21 etapper, som til sammen utgjør smått utrolige 3,351 kilometer. Blant de største utfordringene er Col de la Colombière, Col de la Madeleine, og det kjente Alpe d'Huez , før de krysser målstreken på Champs-Elysées i Paris 29. juli. ŠKODAs biler holder følge hele veien og gleder seg til nok et år som hovedpartner med et av verdens største og mest kjente idrettsarrangement.

ŠKODA FABIA med oppgradert design18.1.2018 09:33Pressemelding

› ŠKODA FABIA oppgraderes med nytt utstyr › Moderne LED-lys foran og bak › Bilen vises på den internasjonale bilutstillingen i Geneve i mars Med nytt moderne design og nytt utstyr fremstår den oppgraderte FABIA som et attraktivt valg i småbil-klassen. ŠKODA FABIA leveres i to forskjellige utgaver, som kombi og stasjonsvogn. Kundene kan velge mellom 3 forskjellige moderne og drivstoff-økonomiske TSI bensinmotorer, som kan leveres med manuelt gir eller DSG automatgir. Utstyret omfatter blant annet nye LED lykter foran og bak, og flere nye designelementer. Nytt er også at FABIA nå tilbys med blant annet blindsonevarsling, Rear Traffic Alert og elektrisk justerbare og oppvarmede sidespeil. FABIA tilbys selvfølgelig også med ŠKODA Connect, og med den nyeste generasjon radio med DAB+. ŠKODA FABIA er solgt i mer enn 4 millioner eksemplarer siden 1999, og er en viktig modell og bidragsyter til ŠKODAs eventyrlige vekst de siste årene. Oppgradert ŠKODA FABIA kommer til Norge i løpet av høsten.