ŠKODA er offisiell Tour de France-partner for 15. året på rad

Nok en gang sender ŠKODA en flåte av biler til verdens største sykkelritt, og ŠKODA feiere sitt 15-års jubileum som hovedpartner for Touren. Merkets flaggskip, ŠKODA SUPERB, skal være den ikoniske «Red Car» gjennom hele Tour de France, et mobilt hovedkvarter for Tour-direktør Christian Prudhomme.

ŠKODA AUTO har støttet det verdenskjente sykkelrittet siden 2004, og i år sender de en flåte på 250 organiserings- og følgebiler til Frankrike. Under rittet blir også ŠKODA-logoen synlig på den ettertraktede «Grønne Trøya», overdelen den rytteren med flest spurtpoeng bærer gjennom Touren.

Styremedlem og ansvarlig for salg og marketing i ŠKODA AUTO, Alain Favey, er stolt av samarbeidet og ŠKODAs rike sykkelhistorie: «Som et merke som begynte med å lage sykler, er sykling spesielt viktig for oss. Vårt samarbeid med de største rittene og vår synlige involvering i sykkelsporten styrker våre verdier og kjennskap til merkevaren ŠKODA.»

I tillegg ŠKODA OCTAVIA og SUPERB, blir også merkets to SUV-modeller, KODIAQ og KAROQ, å se på de franske veiene gjennom årets Tour de France. Årets ritt blir det 105 i rekken og går av stabelen 7. juli på den lille Atlanterhavøyen, Noirmoutier-en-lle. Gjennom det tre uker lange rittet, skal de 176 rytterne kjempe seg gjennom 21 etapper, som til sammen utgjør smått utrolige 3,351 kilometer. Blant de største utfordringene er Col de la Colombière, Col de la Madeleine, og det kjente Alpe d'Huez , før de krysser målstreken på Champs-Elysées i Paris 29. juli. ŠKODAs biler holder følge hele veien og gleder seg til nok et år som hovedpartner med et av verdens største og mest kjente idrettsarrangement.

ŠKODA presenterer seg som elektrisk, smart, innovativ på bilutstillingen i Genève1.3.2019 08:32:58 CETPressemelding

ŠKODA VISION iV gir et konkret blikk mot merkets helelektriske framtid, og produsentens neste trinn mot eMobility. ŠKODA KAMIQ: Ny urban SUV for det europeiske markedet. ŠKODA SCALA: et friskt tilskudd kompaktbilklassen fra ŠKODA AUTO. ŠKODA FABIA R5: Neste utviklingstrinn for den mest suksessfulle rallybilen i WRC 2. Pressekonferanse på ŠKODA’s utstillingsstand den 5. mars kl. 09.40. ŠKODA vil presentere sin fulle bredde av mobilitetstjenester på bilutstillingen i Genève 5. – 17.mars. Konseptbilen Vision iV gir et konkret blikk mot den første helelektriske ŠKODA basert på den modulære elektriske plattformen (MEB). Med nye KAMIQ utvider den tsjekkiske produsenten sin suksessfulle SUV-familie inn i det voksende segmentet for urbane SUV-er, og SCALA blir et friskt i tilskudd i kompaktbilklassen for ŠKODA. På årets bilutstilling i Genève vil ŠKODA presentere seg som et «Simply Clever»-selskap for innovative mobilitetstjenester. Med VISION iV viser ŠKODA spennende smakebiter av en elektris