Skanska starter byggingen av nytt trinn på Ensjø Torg i Oslo

Etter et godt salg på det tredje salgstrinnet på Ensjø Torg, starter Skanska nå byggingen av 45 nye boenheter fordelt på to bygninger.
Nå starter byggingen av det tredje trinnet på Ensjø Torg (i rød sirkel).

Det tredje trinnet inneholder blant annet 8 townhouse på to etasjer og store 4-roms leiligheter. I tillegg skal det bygges en barnehage på 5 avdelinger i den ene sokkeletasjen, samt et garasjeanlegg på 250 plasser som skal dekke parkeringsbehovet for hele Ensjø Torg.

Fortsetter å selge godt i et krevende marked
– Det er gledelig at vi har solgt så bra at vi nå kan igangsette byggingen av det som kommer til å bli et kjempeflott prosjekt. Vi har blant annet solgt 3 av 8 townhouse, og samtlige av de 8 5-roms leilighetene med utleie-del, samt flere av 3-romsleilighetene. Til sammen har vi solgt nærmere halvparten av de 45 boligene. At vi selger godt av de store leilighetene kan tyde på at kundene våre kjøper for å etablere seg på Ensjø, og at her planlegger de å bli boende, sier regiondirektør for boligutvikling på Østlandet i Skanska Eiendomsutvikling, Helen Gåsvik.

Ensjø Torg tar form
Det er Skanska Norge ved Bygg Oslo som bygger hele Ensjø Torg. – Vi er svært glad for å få denne bestillingen, som gjør at vi kan fortsette utbyggingen av Ensjø Torg som planlagt. Denne kontrakten gjør også at vi allerede nå får bygget nødvendig infrastruktur og parkeringskjeller for hele Ensjø Torg, og dermed står klar til å bygge de boligene som kommer fremover, sier Prosjektdirektør i Skanska, Stig Eriksen.

Dette byggetrinnet skal ferdigstilles i løpet av desember 2019.

Ensjø Torg er en del av den store forvandlingen av Ensjø fra bilby og industriområde til en levende bydel med boliger, kontorer og et mangfold av servicetilbud. Ensjø Torg bygges på og rundt T-banestasjonen og har en nærhet til det meste – kun få minutter unna Oslo sentrum.

For mer informasjon, kontakt:
Helen Gåsvik, Regiondirektør Skanska Eiendomsutvikling: 98 21 04 70
Stig Eriksen, Prosjektdirektør Skanska Norge Bygg: 92 85 15 90

Nå starter byggingen av det tredje trinnet på Ensjø Torg (i rød sirkel).

Skanska er et av verdens ledende eiendomsutvikler-, prosjektutvikler- og entreprenørselskap med ekspertise innen bygg og anlegg, utvikling av kommersielle lokaler, boliger og prosjekt i offentlig-privat samarbeid. Basert på selskapets globale miljøkompetanse, sikter Skanska mot å bli førstevalget når det gjelder grønne prosjekt. Konsernet har i dag 41.000 medarbeidere i utvalgte hjemmemarkeder i Europa og USA.