Silya tilbake som programleder i Melodi Grand Prix

Sammen med Kåre Magnus Bergh skal Silya Nymoen lede den direktesendte finalen i Oslo Spektrum 10. mars 2018

– Det er veldig stas å være med som programleder igjen! Melodi Grand Prix er gøy galskap og musikksirkus. Og jeg gleder meg veldig til å jobbe med Kåre Magnus igjen, sier Silya.

De to ledet Melodi Grand Prix sammen i 2015 og 2016.

– Jeg er glad for å ha Silya med på laget igjen. Hun er den fødte entertainer, en bunnsolid programleder, med masse sjarme, attitude og musikalitet. I tospann med Kåre Magnus Bergh blir det alltid topp stemning, sier prosjektleder og musikkansvarlig i MGP, Stig Karlsen.

Offentliggjøring av artistene

Silya og Kåre Magnus skal også lede pressekonferansen i Store Studio mandag 15. januar neste år. Først da får vi vite hvilke 10 artister som skal konkurrere i MGP 2018.

- Vi gleder oss stort til å presentere en solid rekke med låter, artister og komponister. Alle vet at MGP blir en festkveld med konfetti og pyroeffekter, men ingen skal være i tvil om at det er musikken som er bærebjelken i MGP, sier Stig Karlsen.

Det er nytt av året at alle låtene skal slippes i sin helhet samme dag som artistene gjøres kjent.

Trenger dansegulv i Spektrum

Om spekulasjonene rundt årets artister sier han videre: - Jeg kan avsløre såpass som at årets MGP-låter skriker etter et dansegulv. Vi kommer derfor til å måtte fjerne noen hundre stoler fra gulvet i Spektrum, for å gjøre plass til de ivrigste danseføttene.

Kommunikasjonsansvarlige:
Camilla.Sand@nrk.no mob: 90069807
Andreas.Blaauw-Hval@nrk.no mob: 93806942

NRK skal styrke demokratiet, samle og engasjere alle som bor i Norge. NRK er Norges offentlig eide allmennkringkaster med et bredt radio-, TV-, nett- og podkasttilbud, og ni av ti nordmenn bruker minst ett NRK-tilbud daglig. NRK har cirka 3300 ansatte fordelt på om lag 50 kontorer rundt om i landet.

Følg pressemeldinger fra NRK

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra NRK på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra NRK