Silya tilbake som programleder i Melodi Grand Prix

Sammen med Kåre Magnus Bergh skal Silya Nymoen lede den direktesendte finalen i Oslo Spektrum 10. mars 2018

– Det er veldig stas å være med som programleder igjen! Melodi Grand Prix er gøy galskap og musikksirkus. Og jeg gleder meg veldig til å jobbe med Kåre Magnus igjen, sier Silya.

De to ledet Melodi Grand Prix sammen i 2015 og 2016.

– Jeg er glad for å ha Silya med på laget igjen. Hun er den fødte entertainer, en bunnsolid programleder, med masse sjarme, attitude og musikalitet. I tospann med Kåre Magnus Bergh blir det alltid topp stemning, sier prosjektleder og musikkansvarlig i MGP, Stig Karlsen.

Offentliggjøring av artistene

Silya og Kåre Magnus skal også lede pressekonferansen i Store Studio mandag 15. januar neste år. Først da får vi vite hvilke 10 artister som skal konkurrere i MGP 2018.

- Vi gleder oss stort til å presentere en solid rekke med låter, artister og komponister. Alle vet at MGP blir en festkveld med konfetti og pyroeffekter, men ingen skal være i tvil om at det er musikken som er bærebjelken i MGP, sier Stig Karlsen.

Det er nytt av året at alle låtene skal slippes i sin helhet samme dag som artistene gjøres kjent.

Trenger dansegulv i Spektrum

Om spekulasjonene rundt årets artister sier han videre: - Jeg kan avsløre såpass som at årets MGP-låter skriker etter et dansegulv. Vi kommer derfor til å måtte fjerne noen hundre stoler fra gulvet i Spektrum, for å gjøre plass til de ivrigste danseføttene.

Kommunikasjonsansvarlige:
Camilla.Sand@nrk.no mob: 90069807
Andreas.Blaauw-Hval@nrk.no mob: 93806942

Så mange så Monsens premieretur20.7.2018 10:43Pressemelding

I forrige uke startet årets sommertur med Lars Monsen i spissen. På premiereturen på Hardangervidda, som ble sendt på NRK1 torsdag 12. juli, fulgte 37.000 seere med på den fem timer lange turen. Det ga en markedsandel på 22 prosent. 268.000 var innom sendingen i minst ett minutt. Antall seere på fredagens minutt for minutt-sending lå på 39.000, og disse tallene økte på lørdagen til 50.000. På søndagen lå tallet på 77.000 seere. – Det er tydelig at folk setter pris på opplevelser fra fjellet. Vi er strålende fornøyd med første uken, sier Thomas Hellum, som er prosjektleder for «Monsen minutt for minutt». Sommeråpent «Sommeråpent», som sendes på NRK1 om kvelden, hadde 454.000 seere på premieren 12. juli, og en markedsandel på 52 prosent. I løpet av helgen lå tallene for «Sommeråpent» på 286.000 (fredag), 346.000 (lørdag) og 397.000 (søndag). – «Sommeråpent» har de største tallene og er flaggskipet på kvelden - og det er som forventet når programmet går i beste sendetid. «Monsen minutt fo