Sammen om en ren by

McDonalds er selvsagt med når Rusken går av stabelen i Oslo. Velkommen innom vår stand i Spikersuppa, «Rusken-byen», og hør om vårt arbeid innen bærekraft. Vi vil blant annet sammen med The Good Store presentere våre nye serveringsbrett laget av 100 % havplast. I tillegg vil Ronald McDonald Barnefond delta og det vil være morsomme aktiviteter for barn, hvor de kan vinne morsomme og miljøvennlige gaver. Standen vil være bemannet hver dag fra 10 til 16.

I løpet av uken vil også flere av restaurantene våre i Oslo holde ryddeaksjoner i sitt nærområde. I tillegg deltar vi på Elverusken på tirsdag, Næringslivsrusken på onsdag, og Groruddalsrusken på torsdag.

Timeplanen for Rusken-uken vil være som følger (med forbehold om endringer):

MANDAG 6. MAI:
Åpning av Rusken-uken kl. 12.00 ved Byrådsleder i Oslo samt underholdning.
McDonalds-stand i Spikersuppa åpen mellom ca. kl. 12-16.

TIRSDAG 7. MAI:
McDonald’s deltar i Næringslivsrusken; ryddeaksjon langs Akerselva initiert av Elvebakken vgs.
McDonalds-stand i Spikersuppa åpen ca. kl. 10-16.

ONSDAG 8. MAI:

McDonald’s deltar i Næringslivsrusken. Det arrangeres ryddeaksjoner blant bedrifter rundt omkring i byen gjennom hele dagen. McDonalds rydder sammen med Kirkens Bymisjon på Majorstuen og i sentrum.
McDonalds-stand i Spikersuppa åpen ca. kl. 10-16.

TORSDAG 9. MAI:
McDonalds deltar i Groruddalsrusken. Den åpnes kl. 10.00 ved Byrådsleder i Oslo @Groruddalsparken. Det skal ryddes rundt Alnaelva, samt settes ut ørret i vannet. For alle som har deltatt blir det show og konsert i Groruddalsparken kl. 18.00.
McDonalds-stand i Spikersuppa er åpen ca. kl. 10-16.

FREDAG 10. MAI:
McDonalds-stand i Spikersuppa er åpen ca. kl. 10-16.

LØRDAG 11. MAI:
Ordfører i Oslo åpner dagen i Spikersuppa, «Rusken-byen», kl. 12.00. Det blir forskjellige arrangementer og aktiviteter gjennom dagen, for både barn, ungdom og voksne.
Kom innom med hele familien!
McDonalds-stand i Spikersuppa er åpen ca. kl. 12.00-16.00.

Food Folk Norge AS forvalter og utvikler McDonald’s merkevare i Norge. McDonald’s er en av Norges største restaurantkjeder, med 73 restauranter, og en årlig omsetning på over 2 milliarder kroner. Restaurantene strekker seg fra Kristiansand i Vest-Agder, til Steinkjer i Nord-Trøndelag.

Vi har over 3 100 medarbeidere, og ble i 2018 kåret blant én av Norges beste arbeidsplasser. Vi mottok også hederspris for mangfold og inkludering av Great Place To Work. En stor andel av våre medarbeidere er unge mennesker. Dette gjør oss til en av Norges største og beste arbeidsgivere for ungdom. Våre medarbeidere er også en etnisk og kulturell smeltedigel; over 80 kulturer er representert, noe som skaper et spennende og energisk arbeidsmiljø.