Salmonella påvist i «Eksotisk miks».

Analyser foretatt av Mattilsynet, viser salmonellasmitte i «Eksotisk miks».

Onsdag 6. mars trakk BAMA «Eksotisk miks» fra markedet på bakgrunn av Mattilsynets mistanke om at produktet kan være mulig årsak til utbruddet av Salmonella. Mistanken er nå bekreftet.

– Vi ser svært alvorlig på dette. Forbrukerne skal være trygge på at vi gjør alt vi kan for å komme til bunns i hva som har skjedd slik at det ikke skjer igjen, sier BAMAs kommunikasjonsdirektør Pia Gulbrandsen.

BAMA har fått analysert andre partier av «Eksotisk miks», og salmonella er ikke funnet i produktene.

– Vi kan derfor avgrense dette til å handle om ett parti «Eksotisk miks» som ble produsert 18. oktober. Vi er i gang med videre undersøkelser for å forsøke å avdekke hva som har skjedd, i tett dialog med leverandøren, sier Gulbrandsen.

Det aktuelle partiet har vært i salg siden 15. november i NorgesGruppens kjeder over hele landet; Spar, Meny, Jacobs, Joker, Kiwi, og Meny, samt i Bunnpris.

BAMA ber forbrukere som fortsatt har «Eksotisk miks» i skapet hjemme om å kaste det, eller levere tilbake til butikken.

Pressekontakt:
Pia Gulbrandsen
pia.gulbrandsen@bama.no

Forbrukerkontakt:
Ole-Kristian Viken
ole-kristian.viken@bama.no

Skjema for forbrukerhenvendelser

Om BAMA

Nedre Kalbakkvei 40

22 88 05 00http://www.bama.no

BAMA Gruppen AS er det ledende selskapet i Norge innen fersk frukt, bær, grønnsaker, salater og poteter. Vi opererer også innen andre ferske produkter som blomster og planter, drikker og påsmurte produkter. BAMA håndterer årlig over 500 000 tonn ferske produkter fra 1400 leverandører i 85 land på alle kontinenter.

Følg saker fra BAMA

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra BAMA på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra BAMA