Redningsselskapet og Gjensidige samarbeider om medlemsfordeler

Redningsselskapet har inngått en samarbeidsavtale med Gjensidige som gir langsiktige inntekter og medlemmene gode tilbud på båtforsikring.
Redningsselskapet og Gjensidige signerte i forrige uke en avtale som innebærer forsikringsfordeler for medlemmene, men også økonomisk støtte til drift av redningsskøytene. Fra venstre bak: Skipsfører Rani Skoubo, Caroline Balchen Habbestad og Kim Jøran Holte Kaasa. Fra venstre foran Markedsdirektør Fredrik Sahlin, Martine Thorleifsson, Konsernsjef Gjensidige Helge Leiro Baastad, Generealsekretær Rikke Lind, Sirijanne Haaje Nes, Sauxavier Laneyrie, Fredrik Kjellby Nesset.

–Dette gjør vi først og fremst for å gi våre medlemmer fordeler og besparelser i form av gunstig forsikring, sier generalsekretær Rikke Lind i Redningsselskapet.

Avtalen innebærer gode fordeler for Redningsselskapets totalmedlemmer, men det er ikke noe krav eller føringer på at medlemmene må skifte forsikringsselskap. Avtalen innebærer også at Gjensidige støtter Redningsselskapets beredskap og drift av redningsskøytene de neste årene.

–Forutsigbarhet med sikre og langsiktige inntekter for Redningsselskapet er vårt hovedfokus når vi ser etter nye samarbeidspartnere. For oss er dette en naturlig utvikling. Vi har lenge ventet på at forsikringsselskapene ser fordelene det er at vi tar førstelinjehjelpen når uhellet er ute, sier Rikke Lind.

–Gjensidige har sikret liv, helse og verdier i 200 år, og vi er veldig glad for å kunne bidra til Redningsselskapets innsats for å trygge liv og verdier på sjøen, sier konsernsjef Helge Leiro Baastad i Gjensidige.