Ragn-Sells innfører høyere gebyr for feilsortering av litiumbatterier fra 1. august

Ragn-Sells opplever til tider at litiumbatterier ikke kildesorteres og havner i annet avfall. Batteriene feilsortert, kan utgjøre en stor risiko for brann som vi ikke ønsker.

Litiumbatterier som ikke kildesorteres og havner i annet avfall, kan utgjøre en betydelig brannfare.

Avviksgebyr for feilsortering økes fra 1. august

Ragn-Sells har hatt branner ved sine anlegg, som mistenkes å ha sammenheng med feilsorterte batterier. På bakgrunn av dette og for preventivt å unngå nye branntilløp, har Ragn-Sells besluttet en betydelig økning av avviksgebyr på feilsortering av litiumbatterier fra og med 1. august 2019. Litiumbatterier skal ikke i annet avfall!

Alle spørsmål rundt temaet kan rettes til Bente Åsen Sørum, direktør for marked og kommunikasjon i Ragn-Sells.

Her ser du en video som viser hvordan du skal behandle batterier etter endt bruk.

Bente Åsen Sørum, direktør for marked og kommunikasjon i Ragn-Sells.