Priv. til red.: Pressekonferanse i Stavanger 22. oktober - kandidater til ny biskop i Stavanger

Stavanger bispedømmeråd inviterer til pressekonferanse i forbindelse med offentliggjøringen av kandidater til ny biskop etter Ivar Braut.

Tid: Mandag 22. oktober kl. 13.00.
Sted: Stavanger bispedømmeråds kontor i Lagårdsveien 44, Stavanger.

Det er Stavanger bispedømmeråd som nominerer kandidatene til ny biskop i Stavanger bispedømme. På pressekonferansen vil det bli informert om den videre prosessen knyttet til tilsettingen av ny biskop i Stavanger. Fra november til årsskiftet gjennomføres en bred avstemningsrunde blant menighetsråd og kirkelig ansatte i Stavanger bispedømme og landets proster og teologiske professorer. Tilsetting av ny biskop i Stavanger skjer på Kirkerådets møte 24.-25. januar 2019.

Disse deltar på pressekonferansen:
Marie Klakegg Grastveit, leder i Stavanger bispedømmeråd
Gerd Karin Røsæg, assisterende direktør i Kirkerådet
Stiftsdirektør Jorunn Kraft Vistnes i Stavanger bispedømme

Kontaktperson:
Tove Marie Sortland
Kommunikasjonsmedarbeider, Stavanger bispedømme
Epost: ts693@kirken.no
kirken.no/stavanger

Se også:
Setter pris på at så mange har engasjert seg (Bispedømmerådsleder Marie Klakegg Grastveit om kandidatforslag fra offentligheten)

- Det var mange ting jeg gledet meg til (Ivar Braut om å slutte som biskop på grunn av sykdom)