Presseinvitasjon til Kina-besøket 16. mai

Den kinesiske folkekongressen kommer på offisielt besøk til Norge i tidsrommet 15-17 mai. En av programpostene omhandler en omvisning på Skimuseet i Holmenkollen. Besøket avsluttes med en rulleskidemonstrasjon med kinesiske og norske utøvere på parkeringsplassen utenfor Skimuseet.

Hvor: Skimuseet i Holmenkollen, Kongeveien 5, 0787 Oslo.
Når: Torsdag 16. mai, kl 10:00-10:45 (oppmøte senest kl. 09.40)

Fra idrettsorganisasjonen vil representanter fra Norges skiforbund, Skiforeningen og Norges idrettsforbund og olympiske og paralympiske komité være tilstede.

Idrettspresident Tom Tvedt og generalsekretær Karen Kvalevåg i Norges idrettsforbund og olympiske og paralympiske komité vil være tilgjengelig for intervjuer om idrettens rolle i Kina-samarbeidet.

Intervjuønsker avtales på forhånd ved skriftlig henvendelse til kommunikasjonsansvarlig Finn Aagaard i NIF på e-post; finn.aagaard@idrettsforbundet.no senest 14. mai kl. 14.00.

Intervjuer vil kunne gjennomføres i etterkant av det formelle programmet.

Fotomuligheter ute:

• Ved ankomst kl. 10.00 ved inngangen til Skimuseet
  • Rulleskidemonstrasjon med kinesiske og norske utøvere på parkeringsplassen ca kl. 10.45.

Akkreditering for pressen

Akkreditering er nødvendig for å dekke det omtalte programpunktet i Holmenkollen. For påmelding, fyll inn skjemaet i vedlagte lenke her: Frist for påmelding er satt til 14. mai kl. 12.

Gro Holstad er ansatt som organisasjonssjef NIF sentralt15.5.2019 12:27:05 CESTPressemelding

Gro Holstad (56) har takket ja til stillingen som organisasjonssjef NIF sentralt. Hun har siden 2014 vært generalsekretær i Voksenopplæringsforbundet. Før det kom hun fra stillingen som assisterende generalsekretær i Diabetesforbundet hvor hun var i 12 år. Gro kjenner idretten god da hun både har vært ansatt og hatt styreverv i Bedriftsidrettsforbundet i mange år. Hun har også bidratt i utvalg oppnevnt av NIF og samarbeidet med særforbund og idrettskretser.