Presseinvitasjon: Jakten på teknologene!

Onsdag 6.desember inviterer FINN til lansering av FINN jobbindeks, og pressen er invitert!

Onsdag 6. desember offentliggjør FINN jobb sin halvårlige rapport Jobbindeks. Dette er den fjerde jobbindeksen fra FINN jobb.

80 % av annonserte jobb-bytter skjer på FINN.no, og med dette gjør at innsikten fra FINN fungerer som en sanntidspuls på et jobbmarked i rivende utvikling. Det er til sammen 10 prosent flere utlyste stillinger i år, sammenlignet med januar til oktober 2016.

Blant funnene som også presenteres i desember-utgaven er at markedet er støvsugd for kloke IT-hoder, og at konsulenthusene må kjempe hardt for å tiltrekke seg dyktige medarbeidere. Antall utlyste stillinger med teknologi-funksjoner har økte med 24 prosent fra 2016 til 2017. Og det er de sterke merkevarene som vinner talentjakten.

I forbindelse med lanseringen av rapporten, arrangerer vi frokostmøte hos FINN,
onsdag 6. desember, kl. 8.30 – 9.30.

Her vil paneldeltakere reflektere rundt tematikken fra ulike innfallsvinkler.

Paneldeltakerne som stiller til denne frokosten er:

• Pernille Celia Sæthre (25) jobber som utvikler i FINN, hvor hun har vært det siste halve året.
    Hun blir involvert på flere viktige prosjekter for FINN, og vil fortelle om hva som skal til for å tiltrekke seg teknologi-talentene.

• Trond Vinje – HR-direktør i EVRY
    Han mener arbeidsgivere må være bevisste på hvem de er, og sitt eget fortrinn – og at det er nettopp dette som har bidratt til at EVRY er blant landets mest attraktive arbeidsplasser for teknologer.

• Hilde Maartman-Moe Sommerstad, forretningsutvikling i FINN.no
    Hun er ansvarlig for FINNs nye produkt Jobbmatch, som gir arbeidsgivere mulighet til å kontakte kandidater som matcher en stillingsutlysning, direkte. Hun mener den tradisjonelle rekrutteringsprosessen må utfordres når markedet mangler kandidater.

• Øystein Thøgersen, rektor ved NHH i Bergen
    På NHH har de et skikkelig trykk på utviklingsarbeidet knyttet til å kombinere finans/økonomi/ledelse med tech/digitalisering, nettopp for å kunne tiltrekke seg og utdanne talenter for morgendagen.

• Solveig Hellebust, konserndirektør for HR i DNB.
    Hun vil fortelle om hvordan DNB som nå både er bank og teknologiselskap har måttet legge om rekrutteringsprosessen.

Program:

• Kaija Ommundsen, ny produktdirektør for FINN.no, ønsker velkommen
  • Fredrik Schjold, jobbanalytiker og produktdirektør for FINN jobb presenterer funn fra rapporten
  • Panelsamtale ledet av Martin Apenes

Tid: Onsdag 6.desember kl. 08.30-09-30 (frokostservering fra kl. 08)

Sted: Hjemme hos FINN, Grensen 5-7, Oslo

Gi gjerne beskjed om dere kommer til FINN ved å melde dere på via denne lenken

Jobbanalytiker Fredrik Schjold legger frem funn fra rapporten