Presseinvitasjon: Hemmeligheten bak historiene som forandrer verden

Onsdag 23. september åpner Geelmuyden Kiese dørene for alle som vil utforske historiefortellingens kunst. Vi spør; finnes det en oppskrift på historier som forandrer verden?

Illustrasjon: Cathleen Røddig Rønning

Nylig ble vi slått i bakken av et bilde. Den tre år gamle syriske gutten Aylan lå skylt i land på en strand i Tyrkia, etter familiens forsøk på å krysse Middelhavet. Bildet forandret verden. Folkemassene demonstrerte og toppolitikere åpnet opp landegrensene. Men hvorfor? Vi er vant til å se barn som lider i reklamemateriell fra veldedige organisasjoner. Hvorfor virker ikke disse på samme måte?

Kommunikasjonsbyrået Geelmuyden Kiese prøver å finne svaret, og inviterer til åpent hus onsdag 23. september. I dag er historiefortelling bedrifter og merkevarers viktigste verktøy for å overleve i markedet. Historien som fortelles er avgjørende, men ikke alle er historiefortellere.

På fagdagen «Tusen og én bergtatt» møter du blant annet sjakkikonet Hans Olav Lahlum, VG-sjef Torry Pedersen og regissørene bak suksessfilmen «Bølgen».

Dato: Onsdag 23. september
Klokkeslett: 09:00 – 15:30
Adresse: Sommerrogata 13-15

Meld deg på og se full invitasjon HER.

Fagdagen består av en rekke foredrag og workshops hele dagen. På hovedscenen møter du:

09.00 Henrik Langeland: Slik bygger du gode historier
Lytt og lær av Henrik Langeland, mannen bak suksessromanene Wonderboy og Fyrsten.

10.00 Torry Pedersen: Den nye mediebølgen VGs sjefredaktør om medietrendene, de nye konsumentene og forretningsmodellene.

11.30-12.15 Harald Henden: Kan bilder redde liv?
Bilder som formidlingskunst. I 25 år har han tatt ikoniske bilder av krig, sult og terror.

12.15 – 13:00 Prebz og Dennis: Fra gutterommet til YouTube-toppen
Møt «Let’s Play»-duoen som har etablert seg som landets mest populære Youtube-stjerner.

13.30 – 14.15 Roar Uthaug og Martin Sundland: Gutta bak kinosuksessen «Bølgen»
Norges første katastrofefilm er en braksuksess og allerede solgt til over 130 land.

14.30 Hans Olav Lahlum: Siste trekk
Sjakkeksperten gir oss øyeblikkene som vekket en hel verden og gjorde slow TV til fast food.

Kontaktperson:
Nina Schage