Kristina Bolstad Picard blir assosiert partner i Geelmuyden Kiese

Den mangeårige kommunikasjonssjefen og hjernen bak «Ikke kontroversielt» blir assosiert partner og seniorrådgiver.

Kristina Bolstad Picard

Picard har hatt en rekke ledende kommunikasjonsstillinger innen finans, eiendom og samferdsel. Hun har blant annet vært landets første forbrukerøkonom i Storebrand, kommunikasjonssjef i Pangea Property Partners og kommunikasjonssjef for drift og teknologi i Bane Nor. Hun har bakgrunn som journalist og har studert økonomi ved NHH.

I vinter var Picard en av initiativtakerne bak et lederopprop mot menneskerettighetsbrudd og krigsforbrytelser i Gaza, som så langt er signert av 900 norske ledere. Picard var også en av initiativtakerne bak Instagram-kampanjen «Ikke kontroversielt».

– Jeg brenner for at næringslivet skal være en aktiv, engasjert og ansvarlig del av samfunnet. Derfor vil jeg jobbe med ledere som vil ta ansvar og tør å bli utfordret. Ekte samfunnsansvar er mer enn ESG-rapportering, sier Kristina Picard.

Siden 2023 har Picard jobbet som selvstendig kommunikasjonsrådgiver. Hun gir råd om strategisk kommunikasjon, PR, historiefortelling, krisekommunikasjon og presentasjonsteknikk. Hun holder også kurs og foredrag.

Den virksomheten tar hun nå med seg inn i Geelmuyden Kiese. Som assosiert partner vil Picard ha ansvar for sin egen kundeportefølje, og vil både kunne bistå Geelmuyden Kieses eksisterende kunder og bruke byråressurser til å løse oppgaver for sine egne kunder.

– Kristina Picard har omfattende erfaring fra norsk næringsliv med sterk bransjekunnskap innen transport, forsikring og eiendom. Hun har også mye operativ presserfaring, har en skarp penn og har sterke rådgiveregenskaper. Kristina er en solid tilvekst til Geelmuyden Kiese og alle våre kunder, sier Severin Roald, administrerende direktør i Geelmuyden Kiese Norge.

Geelmuyden Kiese har det siste året fått inn en rekke nye assosierte partnere, inkludert tidligere forsvarstopp Geir Hågen Karlsen, dagligvareveteran Per Roskifte og mangeårig Røkke-rådgiver Rolf Nereng.

Geelmuyden Kieses eierselskap Paritee kjøpte nylig opp Brands2Life, som har 200 ansatte i London, New York, Minneapolis og San Fransisco. Paritee har dermed over 350 rådgivere som kan løse kommunikasjonsutfordringer for kunder i Norge, Sverige, Danmark, Storbritannia og USA. Geelmudyen Kiese inngikk også nylig en samarbeidsavtale med det sveitsiske byrået IRF.

Kristina Bolstad Picard
Severin Roald og Kristina Bolstad Picard

Geelmuyden Kiese Gruppen ble kjøpt opp av holdingselskapet Paritee ved årsskiftet 2021/2022. Selskapets ambisjon er å vokse i Norden og andre europeiske markeder. Paritee består av flere bransjeledere innen kommunikasjon og strategisk rådgivning. Paritee kjøpte nylig opp Brands2Life, som har 200 ansatte i London, New York, Minneapolis og San Fransisco. Paritee har dermed over 350 rådgivere som kan løse kommunikasjonsutfordringer for kunder i Norge, Sverige, Danmark, Storbritannia og USA. Geelmuyden Kiese er en del av det internasjonale fagnettverket FTI og har en samarbeidsavtale med det sveitsiske byrået IRF Reputation. Se mer på: www.paritee.com og www.gknordic.com

Følg pressemeldinger fra Geelmuyden Kiese

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Geelmuyden Kiese på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Geelmuyden Kiese