Posten på Pindsle er best i Norge

Kundene på Meny Pindsle i Sandefjord har landets beste Post i Butikk.
Konserndirektør Gro Bakstad i Posten (til venstre) feiret Post i Butikk på Meny i Pindsle som landets beste. Stolte medarbeidere er Katrine Schaathun, butikksjef Aleksander Christoffersen og Heidi Grimstvedt. Foto: Jørgen Nordby

I Norge er det 1320 Post i Butikk, og nå er Meny Pindsle kåret til Norges beste for 2016.

- Det er en glede å gi prisen til Meny Pindsle. De ansatte har levert topp kvalitet år etter år, til glede for både kundene og Posten Norge. Det er bare å blåse i posthornet og gratulere, sier konserndirektør Gro Bakstad i Posten Norge.

Posten Norge følger opp butikkene og vurderer dem etter rekke kriterier, blant annet service, kvalitet og kompetanse. Det er kåret seks regionale vinnere som er meget gode butikker, men Meny Pindsle skilte seg ut som årets vinner.

- Det har vært hard konkurranse, for mange butikker strekker seg langt for at kundene skal være fornøyde med posttilbudet, sier Bakstad.

Undersøkelser viser at både kunder og butikkeiere er fornøyde med Post i Butikk, som siden begynnelsen av 2000-tallet har erstattet postkontorene mange steder. I dag finnes Post i Butikk hos de store dagligvarekjedene, ulike typer butikker, bensinstasjoner, kiosker og hagesentre.