OL-oppkjøring i Steigen for Tina Røe Skaar

12.7.2016 13:50 | Norges Kampsportforbund

Norges taekwondo-landslag med OL-klare Tina Røe Skaar (22) i spissen har lagt turen til Steigen i Nord-Norge som et ledd i forberedelsene til OL i Rio.

Forrige uke kom det to utøvere fra Kina for å sparre med Tina og de andre på laget, denne uken reiste alle sammen til Steigen. Yunija Wang og Xiaojing Wei trener til daglig på Beijing sportsuniversitet og tok sammen med sin trener turen til Norge og har trent daglig i Kampsportforbundets lokaler på Hasle, samt to kampdager i Jordalhallen i Oslo.

Denne uken trener laget 2 økter daglig i lokalene til Steigen taekwondoklubb og tre av de lokale utøverne er også med på treningene. I tillegg blir det litt tid til fjelltur og andre aktiviteter.

Det er i overkant av en måned til Tina skal i ilden i Rio og å tilbringe tid og trene i vakre Nord-Norge er en viktig del av forberedelsesprogrammet før turen går til pre-camp i Portugal i begynnelsen av august.

Norges Kampsportforbund (NKF) er et fleridrettsforbund i Norges idrettsforbund og olympiske og paralympiske komité (NIF). Norges Kampsportforbund er landsdekkende med rundt 450 medlemsklubber og 41.000 enkeltmedlemmer. Forbundet organiserer over 20 ulike kampsporter og målet er å være den ledende organisasjonen for kampsport i Norge.