Domestos

Oh shit! Dette var ubehagelig

Del

Norges første «Glo-Do» står i dag på Storo Storsenter. Opplev hvordan det er å gå på do foran alle vennene dine. Slik er dessverre hverdagen til veldig mange mennesker. Hele 1 av 3 er uten rent og trygt toalett, og annenhver skole i fattige land mangler skikkelige sanitærfasiliteter.

To venninner har nettopp testet «Glo-doen».

- Det var litt ubehagelig. Du føler jo at folk ser inn. Det er veldig synd for de menneskene som må oppleve dette daglig. Derfor mener vi arbeidet Domestos og UNICEF gjør er veldig bra, sier de to venninnene, Maria Tveite og Karoline Grøvdal

Domestos og UNICEF skal gi toaletter til barna

- Vi håper folk vi ta turen innom senteret for å teste «Glo-doen» i dag. Alle i verden fortjener rene og trygge toaletter. Ved å kjøpe en Domestos med UNICEF-logo neste gang du skal vaske ditt eget toalett, bidrar du også til å styrke tilgangen og fasilitetene til mennesker som ikke har sikre og trygge sanitærforhold. Slik kan du både få rent toalett og gi rent toalett, sier Düring. 

Note:

Dette er en del av Domestos’ ambisjon, om å hjelpe 25 millioner mennesker til å få forbedret toalettforhold innen 2020. For hver solgte Domestosflaske i Norge, i perioden 1.9 – 30.11.2017 med UNICEF merket, vil 0,50 kr bli donert UNICEF’s sanitærprogram. Domestos og Unilever har støttet UNICEF siden 2012, og vil donere globalt i 2017 minimum €3.319.400. UNICEF avtalenummer 1072612. For mer informasjon, besøk vår hjemmeside www.domestos.co.uk.

UNICEF støtter ingen merker eller produkter. 

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

Om Domestos

Domestos
Martin Linges vei 25
1364 Fornebu

http://www.domestos.co.uk/

Domestos har siden 1929 levert toalettrengjøringsartikler for husholdninger. Merkevaren forvaltes og produseres av Unilever.

Siden 2012 har Domestos støttet UNICEF i arbeidet med å sikre rene og trygge sanitærfasiliteter. Så langt har de bedret de sanitære forholdene til mer enn 6 millioner mennesker, og mer enn 75 000 barn har fått rent vann og toalettfasiliteter på skolene.