Nytt signalbygg klar til innflytting

Fredag overtar KLP Eiendom Lyngården på Moholt i Trondheim fra entreprenøren NCC. Eiendommen er allerede nesten fullt utleid.
Signalbygg: Det nye signalbygget Lyngården åpnet for leietakere. KLP Eiendom står bak prosjektet.

- Jeg er veldig glad på vegne av våre leietakere som får jobbe i et så flott og smart bygg med masse kvaliteter. Et miljøbygg for fremtiden som vi er kjempestolte av, sier administrerende direktør Ruth Hege Havdal i KLP Eiendom Trondheim.

Bygget har 14.000 kvadratmeter fordelt på fem etasjer, har 450 arbeidsplasser og er byens første bygg ført opp etter de nye TEK17-forskriftene. Bygget er miljøsertifisert etter Europas ledende miljøsertifiseringsystemer, og har energiklasse A og passivhus-standard.

Nesten helt utleid

Lyngården er over 70 prosent utleid med flere leietakere innen finans og ny teknologi. En av de største leietakerne er Microchip Technology Norway.

- Som et ledende globalt teknologi selskap stiller vi store krav til våre leverandører og KLP har imøtekommet våre krav til laboratorier og arbeidsmiljø på en meget god måte. I Lyngården har vi fått lokaler hvor vi vet at våre 130 ansatte vil glede seg til å gå på jobb hver morgen sier Øyvind Strøm, direktør i Microchip.

Prosjektbeskrivelse: Kontorbygg Byggetid: sept. 2017 - apr. 2019 Byggherre: KLP Næringsbygg Trondheim v/KLP Eiendom Entreprenør: NCC Norge Arkitekt: PIR II Størrelse: 14 000 kvadratmeter BTA, fem etasjer BREEAM-sertifisering: Very Good Smartbygg: Behovstyrt ventilasjon, varme og lys, energistyring og sikringsmåling, berøringsfrie skjermer for styring av lys, varme, solskjerming, adgangskontroll, fullintegrert SD-anlegg basert på IP-nett, dagslyssensorer, vindmålere, bevegelsesstyring

For å se denne videoen, må du gi ditt samtykke øverst på denne siden.

Adm. dir. i KLP Eiendom Trondheim Ruth Hege Falch Havdal: Tlf. +47 911 42 585
Prosjektdirektør i KLP Eiendom Trondheim Ulf Haugen: Tlf. +47 996 00 996

Lyngården fremside
Lyngården bakside
Prosjektleder Thomas Giertsen i NCC(t.v.) i samtale med Ruth Hege Havdal, Administrerende direktør i KLP Eiendom Trondheim.
Prosjektdirektør Ulf Haugen i KLP Eiendom Trondheim
Adm.Dir. Øyvind Strøm Microchip Norway
Adm. Dir. Ruth Hege Havdal KLP Eiendom Trondheim

KLP Eiendom AS er et heleid datterselskap av KLP. Selskapet er en av Norges største aktører innen forvaltning, utvikling og drift av eiendom.