Nytt program på NRK P2: Mona B. Riise leder «Kulturstripa»

Kulturtilbudet er stort, og tiden er knapp. Hvordan kan man få med seg hva som er verdt å få med seg?
Mona B. Riise. FOTO: Julia Marie Naglestad/NRK

– Programmet blir en guide og et underholdende dypdykk i aktuell kultur og populærkultur hvor vi også kommer tett på de som lager den, sier Riise.

Hun er klar for å snakke om populærkulturen som gir hjertebank, og til å hjelpe lytterne til å gjøre de valgene som er verdt tiden deres.

– Jeg håper at kombinasjonen av min interesse for musikk, film, podkast og TV-serier og all den kultur-kunnskapen som finnes i P2 blir skikkelig fin. Jeg er helt over meg av glede at jeg skal få holde på med dette hver dag, sier Riise om hennes nye rolle.

«Kulturstripa» skal sendes alle hverdager klokken 14-15, med start mandag 27. mai. Med seg i studioet får Riise gjester som deler hennes interesse for populærkultur.

– Jeg liker jo best å henge med folk som er hakket smartere enn meg – så nå går drømmen i oppfyllelse i P2, sier Riise.

NRK P2 styrker kulturtilbudet

Kanalsjef i NRK P2, Ole Jan Larsen er veldig glad for å ha Mona B. Riise med på laget, og gleder seg til å komme i gang med sendingene.

– Vi er veldig glade for at Mona B. Riise blir programleder hver dag gjennom uka for Kulturstripa. Ambisjonen er at hun skal bli en P2-profil og god venn for våre lyttere. Hun vil med sin entusiasme og interesse for ulike kulturuttrykk, speile et mangfold av det som skjer i Norge og verden innen kunst og kultur, sier Larsen

Mona B. Riise. FOTO: Julia Marie Naglestad/NRK