Nyhet! Direkte fra Bodø til Kroatia med Apollo

Endelig kommer den etterlengtede direkteruten fra Bodø til Kroatia! Det er Apollo som starter flyvningene, og tilbyr totalt hele 16 ulike reisemål, 123 hoteller og skjærgårdscruise på den nye feriefavoritten.

- Endelig! For Apollo har det alltid vært viktig å ha et godt og bredt tilbud fra hele Norge, og vi vet at det lenge har vært ønsket et direktefly fra Bodø til Kroatia. Vi har jobbet intenst i et par år nå for å få det til – så nå er vi både glade og stolte, sier en storfornøyd Erik haug, administrerende direktør i Apollo.

Den nye flyvningen vil gå fra Bodø til Split hver onsdag fra 27. juni til 08. august. G Travel Getaway i Bodø har i mange år etterspurt direkterute til Kroatia, og når Apollo endelig kunne dele nyheten var gleden stor hos reiseekspertene.

- Vi ser virkelig frem til at våre kunder nå kan reise direkte til vakre Kroatia med Apollo. Alle feriekonsulentene hos oss har nylig vært i Kroatia og blitt kjent med produktene, og vet akkurat hva som passer til hvem. Vi har hatt stor etterspørsel etter dette i flere år, så vi gleder oss veldig til å hjelpe kundene våre med å sikre seg drømmeferien, sier Marianne Skindlo, teamleder hos G Travel Getaway i Bodø.

«Det nye Hellas»

Uansett hvem man er og hva man ønsker seg fra ferien vil man finne det i Kroatia, skal vi tro Apollo-sjefen. I reisearrangørens Kroatia-program finner man hele 16 ulike feriesteder, blant annet barnevennlige Makarskas Riviera, storslåtte Brac og vakre Biograd. For de som drømmer om og utforske flere av Kroatias ettertraktede reisemål, anbefaler han sin personlige favoritt: Skjærgårdscruise.

- Dette er en eksklusiv versjon av øyhopping, og midt i blinken for par og vennegjenger! Her kan man oppleve Split, Hvar, Korčula og Dubrovnik på én tur – og hvem vil vel ikke seile fra øy til øy i Adriaterhavet på en yatch? Smiler han.

Etterlengtet reisemål

2017 var uten tvil Kroatias år: Hele 50 000 nordmenn ferierte her i sommer – en økning på over 50 prosent sammenliknet med fjoråret. «Alle» ville til Kroatia, og samtlige av Apollos mest populære hoteller ble fylt opp allerede før påske.

Til sommeren satser derfor reisearrangøren ytterligere og Haug har ingen tvil om at suksessen vil fortsette – spesielt nå som nordlendingene også kommer seg lett avgårde. Kommersiell sjef ved Avinor Bodø Lufthavn, Marthe Andersen, deler Apollo-sjefens entusiasme:

- Endelig kan nordlendingene i vår region reise direkte til Kroatia! Vi mottar jevnlig henvendelser fra publikum som ønsker å reise direkte til denne flotte destinasjonen. Vi er sikre på at dette blir en suksess og at det vil bli fulle fly til Split og Kroatia, så her er det bare å være tidlig ute med bookingen for å sikre seg plass til neste sommer, sier hun.

Apollo er Norges største arrangør av reiser til både Hellas og Kroatia. Til sommeren vil arrangøren tilby hele tretten ukentlige direkteflyvninger til Kroatia, fra ti norske byer.

Apollos avreiser fra Bodø til sommeren:

• Bodø – Kroatia (Split): Onsdager i perioden 27.06 – 08.08
  • Bodø – Kreta (Chania): Lørdager i perioden 28. 04 – 29.09

+4721017540http://www.apollo.no

Sammen med spesialistarrangørene Golf Plaisir, Lime Travel og Xtravel samt treningshotellet Playitas er Apollo en del av gruppen DERTOUR Group. Vi jobber aktivt med bærekraftige reiser og har vært Travelife-sertifisert siden 2016. Les mer på www.apollo.no.

Følg pressemeldinger fra Apollo

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Apollo på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Apollo