Nye VeierNye Veier

Nye Veier har besluttet å avlyse konkurransen om prosjektet E18 Kjørholt-Rugtvedt.

-Vi ser oss dessverre nødt til å avlyse den pågående konkurransen om komplettering av tunnelene og bygging av ny Grenlandsbru på strekningen E18 Kjørholt-Rugtvedt. Konkurransen avlyses fordi det er avklart at minst en av de to prekvalifiserte tilbyderne ikke ser seg i stand til å levere tilbud i henhold til konkurransegrunnlagets forutsetninger. Vi vil nå gå gjennom hele prosjektet fra Langangen til Rugtvedt på nytt og blant annet gjøre en ny vurdering av kontraktstrategi for strekningen, sier Magne Ramlo, prosjektdirektør E18 Langangen-Grimstad.

Prosjektet på denne 3,5 km lange strekningen består av komplettering av E18 Kjørholt og Bamble tunneler og bygging av ny Grenlandsbru. Grenlandsbrua er omlag 600 m lang og har seilingshøyde på 60 m.

Kontaktpersoner i Nye Veier:

Magne Ramlo, prosjektdirektør E18 Langangen-Grimstad, mobilnr 926 92 010

Bjørn Børseth, direktør for kontrakt og anskaffelser, mobilnr 975 01 310

Nye Veier løser støyproblemene på E6 forbi Fåberg og foreslår nytt kryss sør i Øyer20.8.2019 17:13:51 CESTPressemelding

Nye Veier har funnet en ny smart løsning som ikke har vært foreslått tidligere for E6-strekningen Storhove – Øyer. I planforslaget foreslår Nye Veier firefelts motorvei med 110 km/t frem til demningen ved Hunderfossen, mellomlang tunnel forbi Fåberg og flytting av Ensbykrysset til Midtskog. Positive vedtak i kommunene nå, som følger Nye Veiers anbefaling, vil kunne sikre byggestart på Storhove høsten 2020.