Nye Audi A6 Avant er klar

Nye Audi A6 er digital, intelligent og elegant. Det norske markedets forkjærlighet for stasjonsvogner møtes av Avant-utgaven, som kombinerer brukervennlighet og fleksibilitet med Audis dynamiske design.

Nye Audi A6 Avant er klar.

- Nye Audi A6 Avant er en stasjonsvogn fullspekket av banebrytende teknologi. Vi har gledet oss til å kunne vise frem denne helt nye modellen til det norske markedet, fordi den kombinerer de gode kjøreopplevelsene og de dynamiske linjene med alle de praktiske egenskapene det norske markedet er særlig opptatt av, sier Elin Sinervo, direktør for Audi i Norge.

Avant-utgaven av Audi A6, som i Genève i mars fikk sin verdenspremiere i sedan-versjon, har solid bagasjeplass, samtidig som bakparten av bilen preges av skarpe linjer og et tydelig design. Fronten preges av den lave og brede singleframe-grillen som ble vist på sedan-utgaven. Bagasjerommet rommer fra 565 til 1680 liter. Komfort kombineres med dynamiske kjøreegenskaper og Audis nye designspråk, som tar merkevaren inn i en ny tidsalder.

Samtidig er nye Audi A6 Avant full av ny teknologi og innovasjon. En rekke assistent- og sikkerhetsystemer er standard. Det samme er Audis mildhybrid-system for alle motoriseringer. Den sørger både for økt komfort og effektivitet. Nytt opplegg for styring og fjæring sikrer dessuten at bilen kombinerer de dynamiske egenskapene med et svært høyt komfortnivå.

Den nye Audi A6 Avant er 4.94 meter lang, 1.89 meter bred og 1.47 meter høy. Det innebærer samtidig at den er enda lenger enn forgjengeren, og videre at den slår konkurrenter på innvendig plass. Rett under fem meter lang utstråler nye Audi A6 en sofistikert eleganse.

Det nye MMI touch-systemet i Audi A6 og mulighet for stemmestyring gjør at nye A6 blir en intelligent turpartner som henter informasjon fra forhåndslagret data i bilen og fra skyen gjennom MMI navigation plus. Dette systemet er selvlærende basert på sjåførens kjøremønster og bilens forslag til kjøreruter er intelligent tilpasset den som kjører bilen.

Alle motorvarianter på nye Audi A6 leveres med mild-hybrid-teknologien som reduserer utslipp og forbruk ved hjelp av et litium-ion-batteri.

Assistentsystemer

Komfort og sikkerhet i nye Audi A6 setter en ny standard i klassen. Bilen vil kunne leveres med parking pilot og garage pilot, som gjør at bilen selv sørger for parkering ved hjelp av myAudi-app’en, uten at sjåføren må sitte bak rattet.

I likhet med nye A8 og A7 er A6 en ambassadør for Audis nye designspråk. Nye A6 er elegant innvendig, samtidig som den er full av nye, heldigitale løsninger. Instrumentpanelet og de rene horisontale linjene understreker følelsen av god, oversiktlig plass for både sjåfør og passasjerer.

De første bilene kommer til Norge til høsten. Norske priser er ennå ikke klare for Audi A6.