Ny vegetarburger hos McDonald’s hylles i sosiale medier – i dag lanseres Veggie McSpice i Norge

McDonald’s sin nye vegetarburger i Norge har skapt et stort engasjement blant mange i sosiale medier. Den nye burgeren skal hete Veggie McSpice, og lanseres i Norge i dag.

-Tidligere i vinter inviterte vi i McDonald’s kunder til å prøvesmake forskjellige vegetar-alternativer, og komme med sine tilbakemeldinger. På bakgrunn av dette har vi funnet frem til en vegetarburger som vi tror passer det norske markedet godt, sier Erik Lødding, leder for kommunikasjon og myndighetskontakt i McDonald’s.

Den nye burgeren vil bli tilgjengelig i de fleste McDonald’s-restaurantene fra og med i dag, 26. april.

Kundene vil ha en burger som smaker «digg»

-Den klare tilbakemeldingen fra kundene, var at de ønsket en vegetarburger som ser ut som, og smaker som en real burger. Den skal rett og slett smake «digg», som en av kundene uttrykte det. Det at vi har latt kundene smake på forskjellige alternativer, gjør at vi føler oss trygge på at den nye burgeren vil falle i smak hos de fleste, sier Lødding.

Enorm respons i sosiale medier

Den nye vegetarburgeren Veggie McSpice har vakt enorm respons i sosiale medier, blant flere grupper.

-Vi har fått svært positive tilbakemeldinger fra vegetarianere, veganene, fleksitarianere, og dyrevernere. Alle har forskjellige grunner til at de ønsker et nytt vegetartilbud, og vi er overveldet over den positive responsen som har kommet fra forskjellige hold, både i sosiale medier og direkte til oss, sier Lødding.

Tilfredsstiller veganere

-Vi fikk tidlig en del spørsmål om den nye Veggie McSpice blir mulig å spise for veganere. Det er derfor gledelig at vi kan tilfredsstille denne målgruppen også. Dersom man ønsker at Veggie McSpice skal være vegansk, bestiller man burgeren uten ost, sier Lødding.

McDonald's er en av Norges største restaurantkjeder, med 70 restauranter, og en årlig omsetning på over 1,5 milliarder kroner. Restaurantene strekker seg fra Kristiansand i Vest-Agder, til Steinkjer i Nord-Trøndelag.

Vi har over 2 800 medarbeidere, og er i 2018 kåret blant én av Norges arbeidsplasser. Vi motok også hederspris for mangfold og inkludering av Great Place To Work. En stor andel av våre medarbeidere er unge mennesker. Dette gjør oss til en av Norges største og beste arbeidsgivere for ungdom. Våre medarbeidere er også en etnisk og kulturell smeltedigel; over 80 kulturer er representert, noe som skaper et spennende og energisk arbeidsmiljø.