Ny rekord for Amedia SMB

Aldri tidligere har satsing på lokalt annonsesalg av ulike guider rettet mot små og mellomstore bedrifter gjennom Amedia SMB, omsatt for mer enn i 2017. De 42 ansatte i Amedia SMB i Lisleby i Østfold passerte 50 millioner kroner i omsetning.
Amedia SMB

Den rekordhøye omsetningen i 2017 var 4,5 millioner høyere enn året før og 20 millioner høyere enn i 2011.

- Vi setter ikke bare omsetningsrekord, men også rekord i antall kunder. Amedia SMB har hatt en økning i antall kunder på 10 prosent fra 2016 til 2017. Kundene kjøper både våre tradisjonelle produkter og de nye produktene vi har lansert, sier Vegard Rein Kvalvaag, som er salgssjef i Amedia Salg og Marked på Amedias hovedkontor i Oslo.

Daglig leder i Amedia SMB, Knut Hoff Johannessen, mener suksessen kommer av systematisk og god jobbing gjennom mange år, samt en kombinasjon av at selskapet har evnet å satse på nye produkter samtidig som de tradisjonelle annonseproduktene er videreutviklet. - Kundene har sett at de produktene vi tilbyr har skapt store merverdier for dem. Derfor kommer de igjen og igjen, sier Hoff Johannessen.

Annonseomsetningen skjer i hovedsak via bransjeguidene «Lokale Bedrifter», «Bygg og Fagfolk», «Helse og Velvære» samt «Rådgivningsguiden». Amedia SMB tilbyr plass i Amedias digitale produkter samt i lokale papiraviser. Selskapet selger reklameplass i totalt 57 aviser/nettaviser i Amedias portefølje.

Siden etableringen av Amedia SMB i 2004, har avdelingen solgt annonser for over 400 millioner NOK. Avdelingen har lokaler i Lisleby i Østfold og har 42 årsverk.

- I 2018 etablerer vi et nytt mobilt produkt, og vi skal skape enda bedre digitale guideprodukter, samtidig som vi jobber kontinuerlig med å utvikle vår portefølje av øvrige lokale annonseprodukter. Vi forventer at dette vil gi ytterligere vekst i 2018 i, sier Knut Hoff Johannessen.

- De overskuddene vi skaper blir ført tilbake til de lokale mediehusene og bidrar til å finansiere og fremme god lokal journalistikk om det lokale næringslivet og andre viktige samfunnsspørsmål, sier Vegard Rein Kvalvaag.

Salgssjef Vegard Rein Kvalvaag i Amedia Salg og Marked, tlf 915 50 489 eller epost vegard.kvalvaag@amedia.no

Daglig leder Knut Hoff Johannessen i Amedia SMB på mobil 951 79 922 eller epost knut.hoff.johannessen@amedia.no

Amedia SMB
Salgssjef Vegard Rein Kvalvaag i Amedia Salg og Marked.

Amedia er landets største utgiver av lokale medier. Daglig når konsernets medier to millioner lesere.

Følg pressemeldinger fra Amedia

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Amedia på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Amedia