Jonas Pettersen blir ny ansvarlig redaktør i Tvedestrandsposten

Jonas Pettersen (38) er ansatt som ansvarlig redaktør og daglig leder i Tvedestrandsposten. Han kommer fra stillingen som redaksjonell produktsjef i Dagbladet.

– Tvedestrandsposten er en fremoverlent og digital .nyhetsavis som møter lokalmiljøet i øyehøyde. Nå skal vi sammen bygge videre på det strålende arbeidet redaksjonen i avisa har gjort, sier Jonas Pettersen

Han er utdannet journalist fra Høyskolen i Bodø, har tidligere jobbet som journalist i Bladet Tromsø og Avisa Nordland. Han har vært ansatt i 15 år i Dagbladet og etter hvert Aller, og har det meste av tiden hatt redaksjonelle lederoppgaver.  De siste rollene har vært som redaksjonssjef og redaksjonell produktsjef. I 2017 ble han tildelt SKUP-diplom for artikkelserien "Kongemakta" i Dagbladet.

– Først og fremst går jeg stolt og ydmyk til oppgaven. Som bygdegutt fra Øksnes i Vesterålen med tidligere arbeidsforhold i Avisa Nordland og Bladet Tromsø vet jeg godt hvor viktig lokalavisa er for folk, sier han.

– Så gleder jeg meg veldig til å bli bedre kjent med både folkene i avisa, Tvedestrand og områdene rundt. Sammen skal vi  bygge videre på det strålende arbeidet redaksjonen har gjort. Tvedestrandsposten er en fremoverlent og digital nyhetsavis som møter lokalmiljøet i øyehøyde, sier Jonas Pettersen.

– Dette er en stjernesignering som vil bidra til å utvikle Tvedestrandsposten videre som et spennende og lønnsomt digitalt mediehus. Han har bred ledererfaring, og har de siste årene ledet avdelinger med opptil 20 medarbeidere og vært prosjektleder for en rekke digitale endringsløp i Dagbladet og Aller sier styreleder i Tvedestrandsposten Øyvind Bladt Hagen.

– I tillegg er han analytisk, profesjonell og flink med folk, sier han.

Jonas Pettersen tiltrer stillingen i Tvedestrandsposten  innen 1. juni.

Jonas Pettersen, ansvarlig redaktør og daglig leder i Tvedestrandsposten, telefon 95 11 17 63

Øyvind Bladt Hagen, styreleder i Tvedestrandsposten, telefon 951 93 900

Amedia er landets største utgiver av lokale medier. Daglig når konsernets medier to millioner lesere.

kommunikasjon@amedia.no