Ny daglig leder i NTB Arkitekst

Karolina Netland (42) er ansatt som ny daglig leder i NTB Arkitekst. Hun er en av gründerne av Arkitekst, og har jobbet i selskapet siden 2003.
Karolina er en ettertraktet kursholder og har kurset tusenvis av ansatte rundt om i hele landet i klarspråk og god kommunikasjon. (Foto: Thomas Brun / NTB produksjon)

– NTB Arkitekst er inne i en veldig spennende fase nå, sier Karolina. I flere måneder har vi jobbet med strategi og retningen videre, og jeg gleder meg til å få være med på å konkretisere dette arbeidet framover. Dessuten er jeg ekstra glad for å få fortsette å jobbe med særdeles dyktige og hyggelige kollegaer i Arkitekst.

Karolina er en ettertraktet kursholder og har kurset tusenvis av ansatte rundt om i hele landet i klarspråk og god kommunikasjon. De siste årene har hun ledet flere store og viktige klarspråksprosjekter i både privat og offentlig sektor, blant annet for Finans Norge, Oslo kommune, Utenriksdepartementet og Storebrand.

– Det er strålende at vi har en så god kandidat internt hos oss. Karolina har den kompetansen og de egenskapene som skal til for å ta Arkitekst videre, sier administrerende direktør i NTB, Mads Yngve Storvik.

Karolina har hovedfag i nordisk språk og litteratur fra Universitetet i Oslo og har også masteremne i ledelse fra BI. Hun bor sammen med mann og tre barn i Stavern.

Hun tiltrer i sin nye stilling 1. april.

Skippergata 24 (Pressens hus)

22 00 32 00https://www.ntb.no

NTB er et uavhengig, norsk nyhetsbyrå. Vi produserer og leverer nyheter, visuelt innhold, underholdning, kommunikasjonstjenester og teknologi.

NTBs redaksjoner følger nasjonale og internasjonale nyheter døgnet rundt. Hver dag leverer våre journalister og fotografer redaksjonelt innhold til nærmere 200 medier.

Vi er i front med innovativ teknologiutvikling for mediemarkedet, som automatisert journalistikk og mediebank.

Med 400 millioner bilder og videoer er vi Nordens største bildebyrå. Bildearkivet vårt inneholder historiske bilder tilbake til 1800-tallet og representerer Norges visuelle nyhetshukommelse.

Følg pressemeldinger fra NTB

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra NTB på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra NTB