Ny daglig leder i NTB Arkitekst

Karolina Netland (42) er ansatt som ny daglig leder i NTB Arkitekst. Hun er en av gründerne av Arkitekst, og har jobbet i selskapet siden 2003.

Karolina er en ettertraktet kursholder og har kurset tusenvis av ansatte rundt om i hele landet i klarspråk og god kommunikasjon. (Foto: Thomas Brun / NTB produksjon)

– NTB Arkitekst er inne i en veldig spennende fase nå, sier Karolina. I flere måneder har vi jobbet med strategi og retningen videre, og jeg gleder meg til å få være med på å konkretisere dette arbeidet framover. Dessuten er jeg ekstra glad for å få fortsette å jobbe med særdeles dyktige og hyggelige kollegaer i Arkitekst.

Karolina er en ettertraktet kursholder og har kurset tusenvis av ansatte rundt om i hele landet i klarspråk og god kommunikasjon. De siste årene har hun ledet flere store og viktige klarspråksprosjekter i både privat og offentlig sektor, blant annet for Finans Norge, Oslo kommune, Utenriksdepartementet og Storebrand.

– Det er strålende at vi har en så god kandidat internt hos oss. Karolina har den kompetansen og de egenskapene som skal til for å ta Arkitekst videre, sier administrerende direktør i NTB, Mads Yngve Storvik.

Karolina har hovedfag i nordisk språk og litteratur fra Universitetet i Oslo og har også masteremne i ledelse fra BI. Hun bor sammen med mann og tre barn i Stavern.

Hun tiltrer i sin nye stilling 1. april.