NRKs allmennkringkasterregnskap er klart

I dag offentliggjør NRK rapporten som viser hvordan mediehuset løste oppdraget i året som gikk. Unge, sterke stemmer og demokrati i praksis er et par av nøkkelordene fra oppsummeringen.

NRKs programledere Fredrik Solvang og Faten Mahdi Al-Hussaini. Foto: NRK

Det er et mål for NRK at innholdet skal skape ringvirkninger i samfunnet, og i 2017 førte flere av programmene på TV, radio og nett til en åpen diskusjon om viktige temaer.

- Allmennkringkasterregnskapet viser at NRK nådde ut til publikum på nye måter i 2017, ikke minst i forbindelse med valgkampen. Det er jeg spesielt fornøyd med. For innholdet har ingen verdi før det treffer publikum og skaper opplevelser, refleksjon, samtaler og debatt, sier kringkastingssjef Thor Gjermund Eriksen.

Allmennkringkasterregnskapet til NRK ligger publisert her: www.nrk.no/aarsrapport

For mer informasjon: Øyvind Werner Øfsti, rådgiver: oyvind.werner.ofsti@nrk.no

NRKs programledere Fredrik Solvang og Faten Mahdi Al-Hussaini. Foto: NRK

Så mange så Monsens premieretur20.7.2018 10:43Pressemelding