Norsk Kylling på Støren vinner REMA-kåring

REMA 1000 har kåret de beste av de beste og Norsk Kylling er årets leverandør 2016.

Foto: Jacob Noodt, Eventograf/REMA1000

Både kunder og Kjøpmenn legger merke til Norsk Kylling sin satsning på kvalitet og dyrevelferd. Selskapet har gjort store endringer og gått fra røde tall til positive resultater med en omsetning på over 1 mrd. i 2016.

- Med dyktige ansatte og stor satsning på innovasjon har Norsk Kylling tatt store skritt fremover de siste årene, sier Ole Robert Reitan, administrerende direktør i REMA 1000.

Norsk Kylling produserer hver tredje kyllingmiddag som selges i Norge.

Kjell Stokbakken, administrerende direktør i Norsk Kylling, benytter anledningen til å rose sine medarbeidere.

- Vi har 340 fantastiske medarbeidere, det motiverer enormt. Vi er glad og stolte - og skal bli enda bedre, sier Stokbakken.

Leverandøren er fremtidsrettet og planlegger et nytt og toppmoderne slakteri og foredlingsanlegg for kylling. Sammen med ambisiøse bønder arbeides det kontinuerlig med å bedre dyrevelferden i hvert enkelt ledd i verdikjeden, blant annet ved å fase ut bruken av narasin i 2015, og å samarbeide med Dyrevernsalliansen.

Premien på kr. 100 000 vil Norsk Kylling gi til et veldedig formål valgt frem av de ansatte.

FAKTA:
På det årlige riksmøte samles alle REMA 1000 Kjøpmenn sammen med støtteapparat for å dele informasjon og hente inspirasjon til året som kommer. I år avholdes riksmøtet i Stavanger. Kåringen av årets leverandør er en kåring av leverandørene i REMA Industrier.
Tidligere vinnere årets leverandør (tre siste årene):

BaRe 2013
REMA Brands 2014