McDonald’s tester bordservering i Norge

McDonald’s setter i dag i gang testing av bordservering ved restauranten på Alnabru utenfor Oslo. Restauranten ved Gardermoen er neste, og starter bordservering førstkommende torsdag.

- Vi er svært glade for å kunne teste bordservering ved McDonald’s her i Norge. McDonald’s har hatt stor suksess med dette i flere land allerede, og vi gleder oss derfor til å teste dette blant norske kunder, sier Erik Lødding, kommunikasjonssjef i McDonald’s Norge.

God kundeopplevelse ved bruk av teknologi

Bordserveringen fungerer ved at kunden bestiller maten via digitale bestillingskiosker, eller manuelt ved kassen. Kunden får da et kort, som man tar med seg til bordet hvor man ønsker å sitte. Når maten er klar, finner de ansatte kundens plassering i restauranten via sensorer, og kan servere maten til bordet.

-Vi utnytter ganske enkle tekonologiske løsninger, for å gjøre kundeopplevelsen bedre. Mange restaurantaktører har løsninger hvor man får beskjed når maten er klar, slik at man må hente den selv. McDonald's tar nå dette et steg lenger, og utnytter teknologien slik at kundene kan få servert maten sin direkte til bordet, sier Lødding.

- Vi tror at dette vil gjøre det enklere for kunder, da de kan gå og sette seg i ro og mak, mens maten blir servert ved bordet. Dette vil, eksempelvis, være positivt for barnefamilier, vennegrupper eller godt voksne, som da slipper å vente ved kasse-området, sier Lødding.

Bordserveringen kan bli standard på McDonald’s i Norge

McDonald’s utelukker ikke bordservering ved flere restauranter, dersom testen ved restauranten på Alnabru blir en suksess. Allerede førstkommende torsdag, 7. desember starter testing av bordservering ved restauranten på Gardermoen også.

- Dersom dette blir en suksess ved Alnabru og Gardermoen, kan bordservering bli innført ved flere restauranter rundt om i landet. Vi ønsker imidlertid å teste dette grundig først, slik at vi kan høste erfaringer, før vi eventuelt utvider dette tilbudet, sier Lødding.

Første spadetak for ny McDonald’s-restaurant ved Sola28.8.2017 15:46Pressemelding

Det første spadetaket for den nye McDonald’s-restauranten på Sola tas av Sola-ordfører Ole Ueland og håndballprofilen Camilla Herrem. -Vi ser frem til at det første spadetaket endelig kan tas, og byggingen av den nye McDonald’s-restauranten kan begynne. Vi har fått mange henvendelser av folk som ønsker seg en McDonald’s nettopp her, og da er det ekstra hyggelig å kunne glede dem, sier franchisetaker Ronny Sigbjørnsen i McDonald’s. 50 nye arbeidsplasser til Stavanger-regionen Den nye McDonald’s-restauranten skal sysselsette om lag 50 personer, og rekrutteringen er allerede godt i gang. -Vi har fått inn mange gode søknader allerede, men søknadsprosessen er fortsatt åpen. Vi anbefaler derfor at alle som har et ønske om å jobbe med en verdenskjent merkevare, om å søke, sier Sigbjørnsen. McDonald’s ble tidligere i år kåret til Norges tredje beste arbeidsplass, og mottok hederspris for sitt arbeid med mangfold og inkludering av Great Place To Work-organisasjonen. Rykende ferske burgere klare