Landslagsutøvere i taekwondo til sommeruniversiaden i Taiwan

Taekwondoutøverne Marie Magnus fra Keum Gang Taekwondo Nesttun, John Asp fra Grorud Taekwondo klubb og Richard André Ordemann fra Tøyen Taekwondo Klubb skal delta i sommeruniversiaden som arrangeres i Taipei i Taiwan 18.-30. august. Alle tre er fulltidsutøvere på det norske landslaget i taekwondo, og Norge deltar med en tropp på nesten 60 personer.

Taekwondoutøverne Richard André Ordemann, John Asp og Marie Magnus skal delta i sommeruniversiaden i Taiwan

Sommeruniversiaden er en fleridrettskonkurranse på linje med OL. Målt i antall utøvere er universiaden verdens største idrettsarrangement i 2017.

Mesterskapet arrangeres annethvert år i regi av det internasjonale studentidrettforbundet (FISU) og retter seg mot unge idrettsutøvere som kombinerer toppidrett og studier.

Alt av informasjon finner du på arrangementets nettsider. (https://www.2017.taipei/home).

Du kan også laste ned appen Taipei 2017 - her kan du følge alle idrettene og få resultater fortløpende.

Satser på Grand Prix-kvalifisering
- Målsettingen er at våre landslagsutøvere skal kjempe om rankingpoeng slik at de kan kvalifisere seg til de viktige Grand Prix-stevnene som gjenstår denne høsten. I tillegg vil utøverne gjennom deltakelse i universiaden få viktig erfaring både med tanke på matching og selve opplevelsen av å delta i et arrangement av denne størrelsen, sier Dag Jacobsen, Sportssjef i Norges Kampsportforbund.

Marie Magnus skal konkurrere i klassen kvinner -57 kilo tirsdag den 22. august. John Asp skal konkurrere i klassen herrer – 74 kilo  onsdag den 23. august. Richard André Ordemann skal konkurrere i klassen herrer – 80 kilo onsdag den 23. august.