Kronprinsen åpner Hold Norge Rent-konferansen 2018

Hans Kongelige Høyhet Kronprins Haakon åpner Hold Norge Rent-konferansen 2018 onsdag 7. februar 2018 på Voksenåsen Kultur- og Konferansehotell i Oslo.

Kronprinsfamilien surfer i Hoddevik. Foto: Fjordlapse Photography, Det kongelige hoff

I samarbeid med Ragn-Sells, Oslofjordens Friluftsråd, Infinitum og SALT Lofoten inviterer Hold Norge Rent til vår årlige konferanse om marin forsøpling 6. - 7. februar 2018. Konferansen finner sted på Voksenåsen Kultur- og Konferansehotell, og hovedtemaet er marin forsøpling i Norden.

- Kongefamiliens engasjement mot marin forsøpling og for havet betyr mye for oss som kjemper denne kampen hver eneste dag, og vi er svært glade for at Kronprinsen har takket ja til å åpne årets viktigste møteplass for arbeidet mot marin forsøpling, sier daglig leder i Hold Norge Rent, Lise Keilty Gulbransen.

Under åpningsseansen vil også Oslos byråd for miljø og samferdsel, Lan Marie Nguyen Berg, dele ut Gullklypa for 2017.

Tirsdag 6. februar tas konferansedeltakerne med på fagturer til Oslofjordmuseet i Asker, til Infinitums anlegg på Fetsund og til SALT Arena i Oslo. Onsdag 7. februar skal blikket løftes opp på nordisk nivå med fokus på Arktis, fiskeri og nordisk samarbeid.

Konferansen gjennomføres med støtte fra Miljødirektoratet.

Presse som ønsker å dekke Kronprinsens besøk, må be om akkreditering elektronisk til arild.hermstad@holdnorgerent.no innen mandag 5. februar kl. 10:00.

Marint avfall, Svalbard 2016. Foto: Hold Norge Rent