Konstituert nyhetsdirektør i NRK

Marius Tetlie konstitueres som direktør for NRKs nyhetsdivisjon.

Marius Tetlie er redaktør for faglinja i nyhetsdivisjonen. NRK. Foto: NRK

Marius Tetlie er i dag redaktør for faglinja i nyhetsdivisjonen. Fra torsdag 10. mai blir 42-åringen konstituert som nyhetsdirektør etter Alexandra Beverfjord, som blir ny sjefredaktør for Dagbladet.

-Jeg er takknemlig for at Marius Tetlie har sagt ja til å gå i spissen for et kjempebra team i nyhetsdivisjonen. Hans oppgave blir å opprettholde tempo og trykk i nyhetsoppdraget. Jeg ønsker Marius lykke til med oppgaven, sier kringkastingssjef Thor Gjermund Eriksen.

Marius Tetlie kom til NRK fra stillingen som kommunikasjonsrådgiver i Telenor. Tetlie har også lang fartstid fra VG og en rekke lederstillinger fra avisen. Han var blant annet leder for VGs 22. juli-redaksjon.

-Det viktigste oppdraget vårt er å lage god og viktig journalistikk som når ut til flest mulig, og det skal vi fortsette med. Sammen med de dyktige folkene i ledergruppen og alle de flinke medarbeiderne i nyhetsdivisjonen skal vi ha fullt trykk på det frem til en direktør er permanent på plass, sier Marius Tetlie.

Stillingen som nyhetsdirektør i NRK blir lyst ut med det første.

- Dette blir en åpen og grundig prosess der jeg er opptatt av å få flest mulig gode interne og eksterne søkere, sier Thor Gjermund Eriksen.

Kringkastingssjef, Thor Gjermund Eriksen, tlf 91136198

Konstituert nyhetsdirektør, Marius Tetlie, tlf 90144320