Klart for NRKs folkemøte i Tromsø

Studenthuset Driv i Tromsø er første stopp for NRKs fem folkemøter i tiden før valget.

Ingerid Svenvold leder folkemøtene. FOTO: Julia Marie Naglestad/NRK

NRK arrangerer fem folkemøter på ulike steder i landet under årets valgkamp, og det første går av stabelen på studenthuset Driv i Tromsø mandag 19. august. Dette er et samarbeid mellom NRK og studiestartsfestivalen DebutUKA.

Den direktesendte TV-debatten starter i kafeen på Driv klokken 21.20. Den ledes av programleder Ingerid Stenvold og sendes på NRK1.

Aktiviteter for publikum før sending
Dørene åpner allerede klokken 20.00. På SNN-scenen opptrer DJ Rabalder, det blir impro-teater med teatergruppa «Gratis Øl» og valg-Kahoot med premier. Det blir også gratis matservering.

Sted: Studentsamfunnet Driv, Storgata 6 i Tromsø
Tid:

Gratis inngang. 18-års aldersgrense.
Facebook-arrangement: Følg med på arrangementet

Temaer for sendingen
Under debatten tar vi opp hvorfor dagens unge engasjerer seg sterkt i enkeltsaker, men likevel har den laveste valgdeltakelsen. Vi tar også opp ulike miljøspørsmål, med fokus på fly og tog til Tromsø som har vært et tema i forkant av valgkampen.

Informasjon for pressen
Det vil være mulig for pressen å akkreditere seg til arrangementet og jobbe derfra. Ta kontakt med Petter Strøm i NRK Troms eller kommunikasjonsansvarlig Andreas Blaauw-Hval.

Ingerid Svenvold leder folkemøtene. FOTO: Julia Marie Naglestad/NRK

Norsk rikskringkasting AS (NRK) skal fylle viktige sosiale, kulturelle og demokratiske behov i det norske samfunnet. NRK tilbyr strømmetjenester for radio og TV, fem TV-kanaler og 14 radiokanaler. I tillegg har NRK et bredt tilbud til publikum på nett.

NRK åpner arkivet29.8.2019 14:13:17 CESTPresseinvitasjon

Velkommen til en åpen dag på Marienlyst i Oslo for deg som lurer på hvordan din redaksjon kan bruke innhold fra NRKs arkiver! Vi inviterer ekstern presse fra hele landet til en praktisk og matnyttig dag der du får kunnskap om hva NRK kan dele av video, bilder og lyd til ekstern presse. NRK forvalter mange gyldne øyeblikk fra nasjonens historie, helt tilbake fra 1900 fram til dags dato. Dette ønsker vi å dele med deg som er journalist eller redaktør i et annet mediehus i Norge. Arrangementet er gratis inkludert lunsj. Meld deg på den dagen som passer best for deg ved å sende en e-post til prosjektleder og kommunikasjonsansvarlig lotten.christiansen@nrk.no innen 15. september. Deretter mottar du invitasjon med påmeldingslenke. Merk: Begrenset antall plasser.