Kari Slaatsveen tilbake på lufta i NRK

Sammen med flere kjente programledere setter hun helgerutinene til nordmenn under lupen i det nye programmet «Lørdagsliv» på NRK P1.
Premiere! Lørdag 13.10 går den første Lørdagsliv-sendingen av stabelen. Nosizwe Baqwa, Mona B Riise, Tarjei Strøm, Kari Slaatsveen, Selda Ekiz, Mikkel Niva og Else Kåss Furuseth veksler mellom å være programledere. (Foto: Rubicon)

Hvorfor elsker vi å selge vafler i håndballhallen, hvorfor går vi på tur samme hvor dårlig vær det er? Hva gjør at vi velger å bruke en hel lørdag på å kamme bikkja før den skal stilles ut?

Velkommen til «Lørdagsliv» på NRK P1, direkte hver lørdag fra kl. 16:03 – 18:00.

Programlederne Mikkel Niva, Else Kåss Furuseth, Mona B Riise, Nosizwe Baqwa, Tarjei Strøm, Kari Slaatsveen og Selda Ekiz vil etter tur utforske en lørdagsvane.

Etter en lang uke med kontorskuldre, tidsklemme og lange dager med forpliktelser har de aller fleste et behov for å finne gjøre noe helt annet for å bli kvitt hverdagsfølelsen for en dag eller to. Men vi mennesker er vanedyr, og liker gjerne å ha noen rutiner også i helgene. Hva gjør vi på denne dagen som for mange er ukas høydepunkt og hvorfor gjør vi det?

Mikkel Niva har nylig oppdaget gleden ved å gå tur, Kari Slaatsveen synes lørdagsvasken er hellig, mens Mona B. Riise mener alenetid er viktig. Nå gleder alle programlederne seg til å bli kjent med lytternes vaner.

«Lørdagsliv» vil by på inspirerende gjester, gode historier og uvanlige konkurranser.

- Lørdag er både frihetsfølelse og en dose press. Litt som ukas nyttårsaften. Jeg håper «Lørdagsliv» kan bli en venn og et avlastningshjem både for meg og de som hører på, sier Mona B. Riise. En av lytterne til det nye programmet blir NRK P1-sjef, Bjørn Tore Grøtte.

- «Lørdagsliv» er en nyvinning jeg storgleder meg til. Et program som tar alt det spesielle vi nordmenn gjør på fritiden på alvor, er midt i blinken i den nye NRK P1-helgen. Og med et sånt programlederkorps må det jo bli en fest å høre på, sier Grøtte.

Første sending er lørdag 13.10. Mikkel Niva er først ut som programleder, så kommer Kari Slaatsveen.

Sjef NRK P1: Bjørn Tore Grøtte, 99231162

NRK skal styrke demokratiet, samle og engasjere alle som bor i Norge. NRK er Norges offentlig eide allmennkringkaster med et bredt radio-, TV-, nett- og podkasttilbud, og ni av ti nordmenn bruker minst ett NRK-tilbud daglig. NRK har cirka 3300 ansatte fordelt på om lag 50 kontorer rundt om i landet.

Følg pressemeldinger fra NRK

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra NRK på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra NRK