Internasjonal salgsstart for nye Audi e-tron

I dag, 24. januar, åpner Audi e-tron for bestilling for kunder i Europa.

Rett før jul åpnet Audi Norge for salg av lanseringsmodeller for de første kundene på reservasjonslisten. I dag åpner de for ordinær bestilling, og både kunder med og uten reservasjonsnummer kan bestille nye Audi e-tron. Riktignok understreker Audi at kundene med et reservasjonsnummer selvfølgelig blir ivaretatt først.

- Dette er en dag vi har gledet oss til, og det håper vi kundene har også. Dette er den største lanseringen vi har gjort siden quattro ble lansert på 80-tallet, og så langt har produktet stått til forventningene. Helt siden bilen ble vist for første gang i 2015 har interessen og oppmerksomheten vært enorm. Nå er endelig salget i gang, og vi gleder oss til å ivareta våre kunder, sier Elin Sinervo, Direktør i Audi Norge.

I dag åpner også andre europeiske markeder for bestilling av Audi e-tron.

Her er prisen på Audis nye e-tron27.8.2019 12:00:00 CESTPressemelding

Lavere vekt, ny drivlinje og økt effektivitet 120 kWh hurtiglading med opptil 80 prosent batterikapasitet på 30 minutter To elektriske motorer med en samlet effekt på 313 hk Launch Edition fra 499.000,- inkludert frakt og levering i Oslo Salgsstart 2. september og planlagt utlevering av biler i 2019 Etter tidenes salgssuksess for Audi i Norge med Audi e-tron 55, åpner salget av den nye og rimeligere versjonen Audi e-tron 50. Lanseringsutgaven koster 499.000 kroner. - Audi investerer tungt i elektrifiseringen av den internasjonale bilparken og det slår særlig godt ut i det norske markedet. En stor premium-SUV med mye utstyr fra Audi til denne prisen, det vil jeg beskrive som nesten oppsiktsvekkende, sier Elin Sinervo, direktør for Audi Norge i Harald A. Møller. Audi e-tron 50 quattro er nær identisk med Audi e-tron 55 quattro, som allerede har sørget for at 2019 blir tidenes beste år for Audi i Norge. Også Audi e-tron 50 quattro kommer med mye utstyr inkludert som standard. I Norge blan