Internasjonal salgsstart for nye Audi e-tron

I dag, 24. januar, åpner Audi e-tron for bestilling for kunder i Europa.

Rett før jul åpnet Audi Norge for salg av lanseringsmodeller for de første kundene på reservasjonslisten. I dag åpner de for ordinær bestilling, og både kunder med og uten reservasjonsnummer kan bestille nye Audi e-tron. Riktignok understreker Audi at kundene med et reservasjonsnummer selvfølgelig blir ivaretatt først.

- Dette er en dag vi har gledet oss til, og det håper vi kundene har også. Dette er den største lanseringen vi har gjort siden quattro ble lansert på 80-tallet, og så langt har produktet stått til forventningene. Helt siden bilen ble vist for første gang i 2015 har interessen og oppmerksomheten vært enorm. Nå er endelig salget i gang, og vi gleder oss til å ivareta våre kunder, sier Elin Sinervo, Direktør i Audi Norge.

I dag åpner også andre europeiske markeder for bestilling av Audi e-tron.

Nye Audi A4: Sportsligere og skarpere15.5.2019 12:48:59 CESTPressemelding

Nytt designspråk gir A4 tilhørighet til den store prestisjeklassen Fullt oppkoplet mot Internett, og med ny MMI-betjening Mildhybrid elektrifisering gir mer komfort og lavere forbruk S4 TDI kombinerer V6 TDI med elektrisk kompressor og 48-volt elektrisk anlegg. A4 utgjør kjernen i merket Audi. Etter fire års produksjon, blir den suksessfull mellomklassemodellen enda strammere og sportsligere. Eksteriøret oppdateres i samsvar med merkets nye designspråk, og det store MMI-touchpanelet gir en betjening som kundene vil kjenne fra sine smarttelefoner. Singelframe-grillen blir nå bredre og flatere; de horisontale linjene understreker bredden foran og bak. Sideprofilen er definert av distinkte muskler over støtfangerne, og den lavere skulderlinjen mellom dem. De sterke konturene over hjulhusene gjør qattro-genene godt synlige utvendig. LED-hovedlys blir nå standard på Audi A4. En ny verden: connectivity MMI-touchpanel med akustisk tilbakemelding erstatter vri- og trykkebryteren. TFT-panelet h