Hold Norge Rent-konferansen 6. - 7. februar 2018

6. - 7. februar inviterer Hold Norge Rent til konferanse om marin forsøpling i Norden med fokus på fiskeri og havbruk, Arktis og nordisk samarbeid. Hans Kongelige Høyhet Kronprins Haakon åpner konferansen, og vi minner om at presse som ønsker å dekke Kronprinsens besøk må be om akkreditering innen mandag 5. februar kl. 10:00.

Hold Norge Rent-konferansen 2018 starter med fagturer, utstillingsåpning og festmiddag tirsdag 6. februar.

Onsdag 7. februar åpnes konferansen av Hans Kongelige Høyhet Kronprins Haakon, og deretter skal blant annet følgende personer bidra med innlegg:

• Oslos byråd for miljø og samferdsel, Lan Marie Nguyen Berg, ønsker velkommen til Oslo og offentliggjør vinneren av Gullklypa 2017
  • USAs Chris Pallister fra Gulf of Alaska Keeper forteller om strandrydding under tøffe forhold i Alaska
  • Klima- og miljøminister Ola Elvestuen snakker om kampen mot marin forsøpling i Norden
  • Geir Wing Gabrielsen fra Norsk Polarinstitutt og Amy Lusher fra NIVA setter fokus på plastforsøpling i Arktis
  • Forsker Jakob Strand fra Universitetet i Aarhus snakker om marin forsøpling på Grønland
  • Gjermund Langedal fra Fiskeridirektoratet forteller om det nordiske samarbeidsprosjektet Clean Nordic Oceans
  • Forsker Wouter Jan Strietman fra Wageningen Economic Research deler ny innsikt fra nederlandske studier på forsøpling fra fiskerinæringen

Konferansen finner sted på Voksenåsen Kultur- og Konferansehotell, og årets konferansier er programleder og eventyrer Samuel Massie. I løpet av konferansen blir det også kulturinnslag med Mikkel Gaup og Trine Lise Olsen.

NB! Presse som ønsker å dekke Kronprinsens besøk må be om akkreditering elektronisk til arild.hermstad@holdnorgerent.no innen mandag 5. februar klokken 10:00.

Øvrige pressehenvendelser ad. deltakelse på konferansen eller ønsker om mer informasjon, intervjuer m.m. sendes også til arild.hermstad@holdnorgerent.no.

Alle henvendelser rettes til kommunikasjonsrådgiver Arild Hermstad.

E-post: arild.hermstad@holdnorgerent.no