HJÄRTELIG, en kolleksjon for deg som trenger å koble av

13. april lanserer IKEA en ny kolleksjon designet av Maja Ganszyniec og Andreas Fredriksson. Kolleksjonen er laget av naturlige materialer som appellerer til sansene dine og skal bringe deg nærmere naturen.

Last ned flere bilder i mediebanken.

HJÄRTELIG-kolleksjonen er en oppfordring til å ta et avbrekk fra stresset i hverdagen. Møblene er slitesterke, praktiske og laget for hverdagsbruk, men har samtidig et rolig og delikat uttrykk.

Bærekraftig materiale

Designerne har fokusert på bærekraftige materialer og produksjonsmetoder, som fornybare, resirkulerte eller resirkulerbare materialer. Kork, lin, rotting, furu og vannplanter står i fokus.

All bomull i IKEAs produkter kommer fra mer bærekraftige kilder, noe som betyr at bomullen enten er gjenbrukt, eller blir dyrket med mindre vann, kunstgjødsel og sprøytemidler, samtidig som bøndenes fortjenestemarginer øker.

Naturen inn i hjemmet

Behagelige teksturer, et avslappende uttrykk og dufter fra naturen gjør at du kan ta naturen inn i hjemmet uavhengig av hvor du bor. Kolleksjonen skal kunne brukes hver dag, og gi en mer avslappende stemning hjemme. Uansett om det er ved å gjøre yoga, stelle plantene eller bare å slappe av blant vakre, naturlige materialer, legger HJÄRTELIG-kolleksjonen til rette for avkobling.

Vi vil at HJÄRTELIG-kolleksjonen skal nå alle sansene dine, forteller designer av kolleksjonen, Maja Ganszyniec.

Fra en fleksibel seng perfekt for cowboystrekker, til yogasett for bedre treningsøkter og duftlys for en avslappende atmosfære… HJÄRTELIG er en kolleksjon med møbler,  dekorative gjenstander og yogautstyr, nøye satt sammen for å sette stemningen for hvile, avstressing og avkobling.

Kolleksjonen er i salg på alle IKEAs varehus fra 13. april (NB - selges ikke på nett).

Last ned bilder og pressepakke i mediebanken.

Last ned flere bilder i mediebanken.

IKEAs forretningsidé er å tilby et stort utvalg form- og funksjonsriktige hjeminnredningsartikler til så lave priser at så mange som mulig får råd til å kjøpe dem. Det er i dag 419 IKEA-varehus i 50 land i verden. 365 av disse, inklusive alle norske varehus, er drevet av IKEA-gruppen, resten av andre franchisetakere. Sist år hadde disse varehusene 783 millioner besøk, mens nettsidene ble besøkt 2,1 milliarder ganger.

I Norge har IKEA syv varehus; ett i Oslo, ett i Asker, ett i Bergen, ett i Stavanger, ett i Trondheim, ett i Lillesand og ett på Ringsaker. Norske kunder kan også handle ved tre IKEA Service & pick-up points, i Tromsø, Ålesund og på Skøyen i Oslo. Totalt jobber det litt over 3000 medarbeidere i IKEA Norge.