Hit reiser nordmenn i julen

Stadig flere nordmenn bytter ut snø og kulde med palmer og solskinn i høytiden. Ca 7100 nordmenn tilbringer julen i utlandet med TUI, og Gran Canaria er fortsatt nordmenns ubestridte favoritt.

TUI Jul i utlandet

-  Det er mange som liker å komme seg litt vekk fra kulden og julestresset, og tilbringer julen i syden. Kanariøyene er på topplisten, men i år ser vi også at rekordmange tilbringer julen i Kapp Verde, sier Nora Aspengren, Kommunikasjonsansvarlig i TUI.

Kapp Verde - Vinterens trenddestinasjon

Vinterens mest voksende feriedestinasjon er Kapp Verde med en vekst på hele 134 % sammenlignet med samme periode i fjor, og ikke uventet er det rekordmange nordmenn som tilbringer julen på den afrikanske øya.

Nordmenns juletoppliste:

1. Gran Canaria
  2. Tenerife
  3. Lanzarote
  4. Kapp Verde

TUI Juleatlas

TUIs Juleatlas – Kanariøyene mest populært i Europa

Tall fra TUIs kollegaer i resten av europa viser at Kanariøyene er desidert mest populært også hos våre naboer, dog ser det ut til at Sveitsere, Franskmenn og Nederlendere har noe mer eksotiske reisevalg i julen enn oss nordboere. Her ser vi at destinasjoner som Dominikanske Republikk, Maldivene og Curacau ligger høyt på listen. Se vedlagte oversikt for ytterligere informasjon.

Fortsatt ledige plasser

Dersom reiselysten plutselig melder seg så er det fortsatt mulig å komme seg til varmere strøk i høytiden. Eksempelvis – Avgang fra Oslo til Lanzarote den 29.12.17 – 8. 598 kr. per person.  Se mer på https://www.tui.no/tilbud/restplass/

TUI Holiday Atlad Trends

TUI foreslår reorganisering av sine Nordiske kortdistanseflyvninger10.9.2018 13:30Pressemelding

Luftfartsindustrien har vært i stor endring de siste årene og Nordiske reisende krever flere valgmuligheter og mer fleksibilitet enn noen gang. TUI vil møte disse endringene til det beste for sine kunder og foreslår derfor å endre tre av sine flyvninger fra TUI fly til eksterne samarbeidspartnere, Norwegian og Jettime. Basene som eventuelt påvirkes av de foreslåtte endringene er Malmö, Helsinki og Oslo. TUI er i dialog med fagforeningene i Norden.