Hit reiser nordmenn i julen

Stadig flere nordmenn bytter ut snø og kulde med palmer og solskinn i høytiden. Ca 7100 nordmenn tilbringer julen i utlandet med TUI, og Gran Canaria er fortsatt nordmenns ubestridte favoritt.

TUI Jul i utlandet

-  Det er mange som liker å komme seg litt vekk fra kulden og julestresset, og tilbringer julen i syden. Kanariøyene er på topplisten, men i år ser vi også at rekordmange tilbringer julen i Kapp Verde, sier Nora Aspengren, Kommunikasjonsansvarlig i TUI.

Kapp Verde - Vinterens trenddestinasjon

Vinterens mest voksende feriedestinasjon er Kapp Verde med en vekst på hele 134 % sammenlignet med samme periode i fjor, og ikke uventet er det rekordmange nordmenn som tilbringer julen på den afrikanske øya.

Nordmenns juletoppliste:

1. Gran Canaria
  2. Tenerife
  3. Lanzarote
  4. Kapp Verde

TUI Juleatlas

TUIs Juleatlas – Kanariøyene mest populært i Europa

Tall fra TUIs kollegaer i resten av europa viser at Kanariøyene er desidert mest populært også hos våre naboer, dog ser det ut til at Sveitsere, Franskmenn og Nederlendere har noe mer eksotiske reisevalg i julen enn oss nordboere. Her ser vi at destinasjoner som Dominikanske Republikk, Maldivene og Curacau ligger høyt på listen. Se vedlagte oversikt for ytterligere informasjon.

Fortsatt ledige plasser

Dersom reiselysten plutselig melder seg så er det fortsatt mulig å komme seg til varmere strøk i høytiden. Eksempelvis – Avgang fra Oslo til Lanzarote den 29.12.17 – 8. 598 kr. per person.  Se mer på https://www.tui.no/tilbud/restplass/

TUI Holiday Atlad Trends

TUI het inntil 1. november 2016 Fritidsresor i Sverige, Star Tour i Norge og Danmark og Finnmatkat i Finland. Konsernet har siden 2000 vært en del av konsernet TUI Group, verdens ledende reisekonsern med virksomhet i mer enn 180 destinasjoner verden over. Konsernet har base i Tyskland og TUI Group er børsnotert på både FTSE 100 indeksen og tyske MDax. I 2015/16 noterte TUI Group en omsetning på €20mrd og et resultat på €1093m. Gruppen har ca. 67.000 ansatte i 130 land og tilbyr sine ca. 20 millioner kunder heldekkende service fra booking til hjemkomst. TUI sin virksomhet dekker hele verdikjeden, hvilket inkluderer ledende reisearrangører, 1.800 reisebyråer i Europa, seks flyselskap med mer enn 160 kort- og langdistansefly, mer enn 300 egne hoteller deriblant RIU og Robinson. Med 14 egeneide cruiseskip, som MS Europa og luksusskipet MS Europa 2, TUI Cruises «Mein Schiff»- flåten og fartøy under varemerket Thomson Cruises i Storbritannia, er TUI et velposisjonert konsern innen det sterkt voksende cruisemarkedet. Globalt ansvar for bærekraftig økonomi, økologi og sosialt ansvar er grunnleggende i vår forretningsvirksomhet. Som eneste reisekonsern i verden er TUI medlem av FNs Global Compact. Konsernet er også listet på den velrenommerte Dow Jones Sustainability Indices (DJSI).