Gründere kjøper Prisguide fra Amedia
- Nå gleder vi oss til å fortsette jobben mot å bli det aller beste startstedet når folk skal handle noe nytt, sier daglig leder i Prisguide, Amund Espelien.
Fra netthandel til handel
Siden Prisguide startet i 1998 har den norske netthandelen vært i rivende utvikling. Mens det i starten var elektronikk, og spesielt data og mobiler som dominerte, er det i dag kategorier som sport, fritid, hus og hjem som står for den største veksten.
Et annet sentralt utviklingstrekk er sammensmeltingen av nett- og butikkhandel, som nå for alvor skyter fart.
- Butikkenes satsning på ”klikk- og hent” er det beste beviset for at kanalene spiller godt sammen, og det er utrolig spennende å utvikle verktøyene til fremtidens handlemønstre.
Vi skal gjøre det enklere å handle – uansett om det er på nett eller butikk, sier Espelien.
- Den dag i dag er drivkraften vår fremdeles innspill og tilbakemeldingene fra forbrukerne der ute. Vi har ukentlig 200.000 brukere innom oss som med ett enkelt søk finner prisene på 3 millioner produkter, forteller Espelien.
Fortsetter samarbeidet
Prisguide har hatt en sterk både inntekts- og trafikkutvikling, men Amedias styrkede digitale fokus på lokalavisene gjorde det likevel naturlig å selge seg ut, sier konserndirektør i Amedia, Pål Nedregotten.
- Vi er svært fornøyd med utviklingen til Prisguide, men vi fant tiden riktig for å trekke oss ut. Med det vi vet om teamets kompetanse og innsikt i markedet, er vi svært trygge på at vi overlater selskapets videre utvikling i de beste hender, sier Nedregotten.
Selv om tjenesten nå skifter eier, kuttes ikke båndene til mediehuset i Akersgata.
– Amedia har vært en god og solid eier, og vi har lagt bak oss flere fantastiske år sammen, med en dobling av trafikken og en solid inntektsvekst. Vi fortsetter samarbeidet, blant annet gjennom distribusjon i Amedia sine 62 lokalaviser, avslutter Espelien.
Kontakter
Daglig leder i Prisguide, Amund Espelien - tlf. 970 72 033
Bilder
Om Amedia
Amedia er landets største utgiver av lokale medier. Daglig når konsernets medier to millioner lesere.
Amedias redaksjonelle medarbeidere er hver dag til stede i lokalsamfunn over hele landet for å rapportere om det som skjer. Samtidig bidrar våre selgere til å skape lokale markedsplasser gjennom å koble lokale næringsdrivende med kunder. Sammen dekker disse funksjonene vårt samfunnsoppdrag i alle lokalesamfunn hvor Amedia er til stede. Verdiene som ligger til grunn for Amedias tolking av samfunnsoppdraget finner man i vår forretningsidé og vår utgivererklæring.
Følg pressemeldinger fra Amedia
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Amedia på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Amedia
Amedia og Schibsted i land med avtale: – Vi styrker distribusjonen16.4.2024 12:00:05 CEST | Pressemelding
Partene har nå signert en endelig avtale, og fra sommeren overtar Schibsted distribusjonen av alle Amedias aviser og andre produkter, samt de tilhørende virksomheter.
Mads Yngve Storvik ansatt som ansvarlig redaktør i Romerikes Blad5.3.2024 09:22:48 CET | Pressemelding
Mads Yngve Storvik (49) er ansatt som ansvarlig redaktør i Romerikes Blad på Lillestrøm. – Jeg har bodd over 20 år på Skedsmokorset og for meg er det en drømmejobb å bidra til at Romerikes Blad er den viktigste avisa for en befolkning i kraftig vekst, sier Storvik.
Amedia gjennomfører omfattende beredskapsøvelse4.3.2024 14:02:27 CET | Pressemelding
Amedia gjennomfører en omfattende øvelse for å sikre avisenes mulighet til å publisere digitalt selv om deler av infrastrukturen er satt ut av spill.
Jonas Pettersen blir ny ansvarlig redaktør i Tvedestrandsposten29.2.2024 12:52:44 CET | Pressemelding
Jonas Pettersen (38) er ansatt som ansvarlig redaktør og daglig leder i Tvedestrandsposten. Han kommer fra stillingen som redaksjonell produktsjef i Dagbladet.
Amedia tek over Hordaland, Vaksdalposten og Hordaland Trykk og Distribusjon15.2.2024 10:22:20 CET | Pressemelding
Amedia tek over avisa Hordaland på Voss. Kjøpet gjeld i tillegg Vaksdalposten og Hordaland Trykk og Distribusjon. – Dette understrekar hovudføremålet vårt som utgjevar: Å utvikla lokalavisjournalistikken og sikra mediemangfaldet i heile landet, seier regiondirektør Svein Atle Huus i Amedia.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom