Amedia

Gründere kjøper Prisguide fra Amedia

Del
Amedia rendyrker sin satsning på lokalaviser, og selger nå prissammenligningstjenesten tilbake til gründerne som startet selskapet i sin tid.
Teamet bak Prisguide: F.v. Alf Marius Foss Olsen, daglig leder Amund Espelien, Anders Bakke Ingebrigtsen, Geir Kristian Thunem og Andreas Hellesvik
Teamet bak Prisguide: F.v. Alf Marius Foss Olsen, daglig leder Amund Espelien, Anders Bakke Ingebrigtsen, Geir Kristian Thunem og Andreas Hellesvik

- Nå gleder vi oss til å fortsette jobben mot å bli det aller beste startstedet når folk skal handle noe nytt, sier daglig leder i Prisguide, Amund Espelien.

Fra netthandel til handel

Siden Prisguide startet i 1998 har den norske netthandelen vært i rivende utvikling. Mens det i starten var elektronikk, og spesielt data og mobiler som dominerte, er det i dag kategorier som sport, fritid, hus og hjem som står for den største veksten. 

Et annet sentralt utviklingstrekk er sammensmeltingen av nett- og butikkhandel, som nå for alvor skyter fart. 

- Butikkenes satsning på ”klikk- og hent” er det beste beviset for at kanalene spiller godt sammen, og det er utrolig spennende å utvikle verktøyene til fremtidens handlemønstre.

Vi skal gjøre det enklere å handle – uansett om det er på nett eller butikk, sier Espelien. 

- Den dag i dag er drivkraften vår fremdeles innspill og tilbakemeldingene fra forbrukerne der ute. Vi har ukentlig 200.000 brukere innom oss som med ett enkelt søk finner prisene på 3 millioner produkter, forteller Espelien.

Fortsetter samarbeidet

Prisguide har hatt en sterk både inntekts- og trafikkutvikling, men Amedias styrkede digitale fokus på lokalavisene gjorde det likevel naturlig å selge seg ut, sier konserndirektør i Amedia, Pål Nedregotten. 

- Vi er svært fornøyd med utviklingen til Prisguide, men vi fant tiden riktig for å trekke oss ut. Med det vi vet om teamets kompetanse og innsikt i markedet, er vi svært trygge på at vi overlater selskapets videre utvikling i de beste hender, sier Nedregotten. 

Selv om tjenesten nå skifter eier, kuttes ikke båndene til mediehuset i Akersgata. 

– Amedia har vært en god og solid eier, og vi har lagt bak oss flere fantastiske år sammen, med en dobling av trafikken og en solid inntektsvekst. Vi fortsetter samarbeidet, blant annet gjennom distribusjon i Amedia sine 62 lokalaviser, avslutter Espelien.

Kontakter

Daglig leder i Prisguide, Amund Espelien - tlf. 970 72 033

Bilder

Teamet bak Prisguide: F.v. Alf Marius Foss Olsen, daglig leder Amund Espelien, Anders Bakke Ingebrigtsen, Geir Kristian Thunem og Andreas Hellesvik
Teamet bak Prisguide: F.v. Alf Marius Foss Olsen, daglig leder Amund Espelien, Anders Bakke Ingebrigtsen, Geir Kristian Thunem og Andreas Hellesvik
Last ned bilde

Om Amedia

Amedia
Amedia
Akersgata 34
0107 Oslo

22 00 90 00http://www.amedia.no

Amedia er landets største utgiver av lokale medier. Daglig når konsernets medier to millioner lesere.

Amedias redaksjonelle medarbeidere er hver dag til stede i lokalsamfunn over hele landet for å rapportere om det som skjer. Samtidig bidrar våre selgere til å skape lokale markedsplasser gjennom å koble lokale næringsdrivende med kunder. Sammen dekker disse funksjonene vårt samfunnsoppdrag i alle lokalesamfunn hvor Amedia er til stede. Verdiene som ligger til grunn for Amedias tolking av samfunnsoppdraget finner man i vår forretningsidé og vår utgivererklæring.

Følg pressemeldinger fra Amedia

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Amedia på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Amedia

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye