GK leverer tekniske entrepriser til det nye Munchmuseet

GK skal levere entrepriser for ventilasjon, kjøling, rør og elektro til det nye Munchmuseet i Bjørvika.

Bildekreditering arkitekt: Estudio Herreros

Den tekniske entreprisen utføres på oppdrag fra HENT som har fått kontakten M005 Innredning.

– Dette er et prestisjeprosjekt som kommer til å få mye oppmerksomhet i media, og for oss i GK er det gøy å få være med på å bygge dette. Verdien på kunsten som skal inn i bygget er stor, så det er ikke tvil om at den kvaliteten på GKs arbeider må ligge på et toppnivå i alle ledd, spesielt på luftkvalitet, sier Øystein Skjærholt, prosjektsjef i GK.

Et tverrfaglig team fra GK Elektro, GK inneklima og GK Rør er nå inne i en 6 mnd. optimaliseringsperiode hvor man sammen med byggherren Kultur- og idrettsbygg Oslo KF og HENT gjennomgår underlaget. Etter optimaliseringsperioden vil kontrakten bli utført som en totalentreprise.

Arbeidet med de tekniske anleggene har planlagt oppstart høsten 2017 og ferdigstilles desember 2019. I avtalen ligger det også en opsjon på serviceavtale.

Fra før har GK inngått kontrakt med Oslo kommune om å levere ventilasjon og byggautomasjon til det nye Deichmanske hovedbibliotek.

Øystein Skjærholt
Prosjektsjef GK Norge AS
oystein.skjaerholt@gk.no
Tlf 982 05 680

Bildekreditering arkitekt: Estudio Herreros

22 97 47 00http://www.gk.no

GK er Nordens ledende totaltekniske entreprenør og servicepartner. Vi leverer løsninger for nye- og eksisterende næringsbygg. Selskapet har siden etableringen i 1964 hatt en dynamisk vekst – til dagens ca. 3000 ansatte, med en omsetning på nærmere 5 milliarder kroner. Vi er til stede lokalt i hele Norge, Sverige og Danmark.