Trer inn i styret i Diversitas: – Vi klarer det bare om vi står sammen

Mindre enn ett år etter at GK ble partner i mangfoldsnettverket Diversitas, er HR-leder i GK, Caroline Kindle valgt inn som nytt styremedlem.

Caroline Kindle, HR-leder for talent kultur og mangfold i GK sammen med Tom Ivar Myhre, styreleder i Diversitas og direktør for bærekraft i Backe. GK Gruppen AS

I februar i fjor ble GK den første tekniske entreprenøren til å bli partner i Diversitas, som er Norges ledende nettverk for mangfold og kjønnsbalanse i bygg- og anleggsnæringen. Diversitas jobber for å øke kvinneandelen og mangfoldet i bransjen, og å sikre kompetansevekst i årene som kommer.

Diversitasnettverket ble startet høsten 2019 av entreprenørselskapene Mesta, AF Gruppen, Veidekke, Betonmast, Backe, Baneservice og JM Norge, og ledes av Tom Ivar Myhre (Backe).

— Gjennom Diversitas-nettverket har vi fått inspirasjon til vårt eget mangfoldsarbeid. Flere av tiltakene vi skal igangsette, er etter inspirasjon fra suksesshistorier til andre partnere. Jeg gleder meg til å lære enda mer fra andre bransjekollegaer, sier Caroline Kindle om partnerskapet med Diversitas. Kindle er leder for talent, kultur og mangfold i GK.

Nå er Caroline klar for å tre inn som styremedlem i nettverket, og ser frem til å være med på å bidra overfor partnere og medlemmer.

— Diversitas har på få år klart å samle byggenæringen for å skape løsninger på utfordringer vi alle står overfor. Vi skal øke mangfoldet og kvinneandelen i næringen, og det klarer vi bare om vi står sammen. Det ser jeg virkelig frem til å bidra til, sier Kindle.

Vil øke mangfoldskompetansen hos partnere

I tillegg til Caroline, ble Kari Kolle Steinrud (Sporveien), Gry Walstad (Skanska) og Kaja Maaø Hara (ØM Fjeld) valgt inn som styremedlemmer. Styret består fra før av Tom Ivar Myhre (Backe), Sif Løvdal (AF), Ann-Christin Gussiås (Baneservice), Neda Beyzavi (Betonmast), Gro Hege Haraldsen Nordbye (Veidekke) og Hilde Glenne (WK Entreprenør).

Diversitas er i en herlig utvikling, uttrykker styreleder i Diversitas, Tom Ivar Myhre: – Vi har fått en rekke nye partnere og opplever økt engasjement for inkluderings- og mangfoldsarbeid i bygge- og anleggsnæringen. Derfor er vi glad for at vi nå har et styre med hele ti dyktige og motiverte mangfoldsambassadører som vil utvikle Diversitas videre. Vi vil både jobbe for å få flere med på laget, og samtidig gi våre partnere økt mangfoldskompetanse og støtte til utvikling av arbeidet i egen virksomhet.

Myhre er styreleder i Diversitas og direktør for bærekraft i Backe.

I 2024 kommer Diversitas til å gjennomføre vår første strategiprosess hvor partnerne også inviteres til å gi innspill, avslutter Myhre.

Caroline Kindle er HR-leder for talent, kultur og mangfold i GK, og trer nå inn som styremedlem i Diversitas.

GK Gruppen er Skandinavias ledende totaltekniske entreprenør og servicepartner med en omsetning på 6 milliarder kroner. Med rundt 3000 ansatte og over 80 kontorer i Norge, Sverige og Danmark, leverer vi smarte og bærekraftige løsninger innen ventilasjon, kulde, byggautomasjon, elektro og rør. Vår misjon er å bygge bærekraftige samfunn for generasjoner.

www.gk.no | www.gk.se | www.gk.dk