Går mot rekordvinter til Emiratene
På tre år har Apollo tidoblet salget av reiser til Emiratene, og i vinter dobles kapasiteten. Det er først og fremst det brede tilbudet av hoteller og opplevelser som lokker nordmenn, men reisearrangørens strategiske samarbeid med flyselskapet Emirates har også spilt en ledende rolle i økningen.
- Det er en myte at det i alle tilfeller er rimeligere å pakke en reise selv. Samarbeidet gjør ikke bare at vi kan tilby våre reisende større fleksibilitet, men også markedets beste priser. Tror du meg når jeg sier at vinterens mest prisgunstige pakkereiser går til Emiratene i vinter? Det er her du får mest for pengene! smiler Beatriz Rivera, kommunikasjonansvarlig i Apollo.
Også hos flyselskapet Emirates merkes den økende interessen for emiratene.
- Bookinginngangen for høsten og vinteren er svært god, og vi ser tendenser til en rekordvinter med langt flere besøkende enn tidligere. Det er nok den store variasjonen av hoteller, strender, shopping og ikke minst gastronomi i verdensklasse som gjør reisemålene til soleklare vinnere, sier Terje Grue, Norgessjef i Emirates.
Emirater for enhver smak
Dubai har lenge vært emiratenes flaggskip, men nå begynner nordmenn å skjønne at hvert emirat har sitt eget, unike særpreg. Mens Dubai er førstevalget for par og alle som vil oppleve mye, har Fujairah på kort tid blitt en storfavoritt for strandløvene – og Ras al Khaimah for de aktive.
Grunnet den relativt korte reiseveien og det brede spekteret av attraksjoner og hoteller i alle prisklasser, har Emiratene på kort tid også blitt vinterens mest populære destinasjon for familier. Hele 40 prosent av de som reiser hit med Apollo reiser med barn eller tenåringer. Til sammenligning er tallet henholdsvis 12 og 17 prosent til Kanariøyene og Thailand.
- Det er ingen tvil hvilket reisemål du som foreldre skal foreslå hvis du ønsker å få med deg tenåringen på ferie! Det skal mye til å bli mer trendy enn Dubai, fastslår Rivera.
Kultur, kunst og hipsterkafeer
Hos Apollo er det derimot Abu Dhabi som vokser mest, med en salgsøkning på hele 50 prosent sammenliknet med fjoråret. Den futuristiske hovedstaden har de siste årene blitt en metropol spesielt populær blant kunstentusiastene, takket være verdenskjente museer som Louvre og Guggenheim.
Men Abu Dhabi er ikke alene om å tilby kultur: Også Dubai satser stort, med eksklusive gallerier som Artsawa og Opera Gallery. I tillegg har det tidligere industristrøket Al Quoz blitt forvandlet til et moderne kunstdistrikt med haugevis av gallerier, hipsterkafeer og designerbutikker, og nye områder er i fremmarsj.
- Det nyåpnede operahuset som ligger majestetisk til ved foten av Burj Kalifa, er også et nytt trekkplaster for alle kulturinteresserte. Bygget er formet som en tradisjonell arabisk båt, en såkalt «dhow», og skal være en scene for alle former for musikk og dans, sier Grue.
Med andre ord er det kanskje ikke så overraskende at Emiratene ser ut til å bli ett av vinterens mest populære reisemål. Det er tross alt det eneste stedet i verden du kan bade i 23 graders vann, gå deg vill i verdens største kjøpesenter og souker, kjenne adrenalinrushet i skibakken eller på en firhjuling i ørkenen og omringe deg selv med førsteklasses kunst, verdens høyeste skyskrapere og kulinariske opplevelser - på ett og samme sted.
Priser fra: 3998,- pr. person. Flere eksempler finnes her.
Kontakter
Beatriz RiveraPR- og Kommunikasjonsansvarlig
Tel:+47 906 21 735beatriz.rivera@apollo.noBilder
Om Apollo
Apollo er en av Nordens ledende reisearrangører med en million reisende i året. Vi arrangerer tradisjonelle pakkereiser, treningsreiser, cruise, storbyferier og fleksible pakkereiser der du selv velger reisemål, reiselengde og hotell.
Sammen med spesialistarrangørene Golf Plaisir, Lime Travel og Xtravel samt treningshotellet Playitas er Apollo en del av gruppen DERTOUR Group. Vi jobber aktivt med bærekraftige reiser og har vært Travelife-sertifisert siden 2016. Les mer på www.apollo.no.
Følg pressemeldinger fra Apollo
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Apollo på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Apollo
Apollo lanserer nye reiser til «Destinasjon Ukjent»17.4.2024 14:00:00 CEST | Pressemelding
Da reisearrangøren lanserte sine første blåturer i fjor, ble de revet vekk i rekordfart. Nå slipper Apollo helt nye reiser til «Destinasjon ukjent» - og flere kategorier!
Skuffende påskevær ga salgsrekord på reiser3.4.2024 08:00:00 CEST | Pressemelding
Regnbyger og grå himmel resulterte i at rekordmange brukte helligdagene på å sikre seg solgaranti i sommer. Reisearrangøren Apollo melder om en salgsøkning på 25 prosent sammenliknet med påskeuken i fjor.
DERTOUR Foundation fyller 10 år!21.3.2024 10:00:00 CET | Pressemelding
Organisasjonen feirer et tiår med global innvirkning og innflytelsesrike samarbeid.
DERTOUR Group: Positivt utsyn for 20246.3.2024 12:08:15 CET | Pressemelding
Europas nest største reiseselskap, som Apollo er en stolt del av, driver vekststrategi mot internasjonalisering og flere individuelle reisealternativer.
Nyhet! Apollo gjenopptar reiser til Hurghada5.3.2024 13:39:39 CET | Pressemelding
Neste vinter kan nordmenn endelig oppleve Egypts mest populære reisemål og Afrikas største treningshotell igjen!
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom