Flinskau tilbake i miljøet

24.11.2016 09:00 | Glass og Fasadeforeningen

Solenergiselskapet Integrate Renewables AS i Stavanger er nyinnmeldt i Glass og Fasadeforeningen. Samtidig har Thomas Flinskau overtatt som daglig leder i selskapet.

Thomas Flinskau (39) overtok som daglig leder etter Wim Lekens (38) 21. november 2016. Flinskau har bakgrunn fra Hubro AS og er dermed velkjent i bransjen.

Thomas Flinskau, var en av initiativtakerne og gründerne i Integrate Renewables AS. Han var daglig leder i oppstarts-årene, og har nå kommet tilbake til selskapet etter to år i Hubro AS, der han var administrerende direktør.

– Selv om jeg i en periode trakk meg ut fra den daglige driften, så har jeg vært godt involvert fra min rolle som styreleder i selskapet, og ser nå veldig frem til å komme tilbake i den daglige driften, sier Thomas Flinskau.

– Selskapet har gjennom det siste året fått skikkelig rotfeste i solenergibransjen og vi er nå den ledende aktøren i regionen vår. Nå kommer jeg tilbake for å ta selskapet over i neste fase i utviklingen. Vi skal nå bygge flere og større solcelleanlegg både på tak og integrert i fasader (BIPV) på boliger og næringsbygg over hele landet. Selskapet har etablert gode leverandøravtaler, og har nå et godt team med bred erfaring, både med prosjektering og montasje. Derfor er vi nå klare til å gå ut over våre egne regionsgrenser og installere solcelleanlegg i hele Norge. Vi jobber kontinuerlig med å forbedre oss selv og leverandørene våre i henhold til LEAN, både for å kutte egne kostnader og sikre kundene våre rett kvalitet til avtalt tid, samtidig som det gjør oss svært konkurransedyktige på pris, sier Flinskau.

«Fagdagen» 35 år: Riktig bruk av glass gir god livskvalitet22.8.2017 07:56Pressemelding

Kunnskap og kompetanse blir viktigere og viktigere som konkurransemiddel. Glass- og fasadebransjens interesseorganisasjon tilbyr derfor et bredt seminar-, kurs- og utdanningsprogram. 18. og 19. oktober inviterer foreningen til sitt hittil største arrangement. – «Uten glass dør vi», sier vi med en tabloid vinkling. Faktum er uansett at tilgang til daglys, ut- og innsyn er avgjørende for vår livskvalitet, trygghet og sikkerhet. På de to arrangementene «Fagdagen 2017» og «Glassarkitektur 2017» får deltakerne et godt innblikk i hva våre materialer representerer, sier direktør Bjørn Glenn Hansen.