Bygningsintegrerte solcelleløsninger Bygg Reis Deg

Stortingets mål om 5 TWh fornybar energiproduksjon på næringsarealer innen 2030 åpner for store muligheter. Glass og Fasadeforeningen tar ballen og invitere til foredraget «Oppdatert veikart for solkraft i Norge» og BIPV-utstilling på Bygg Reis Deg.

Isolerglass med integrerte solcellepaneler i taket på Grev Wedels plass 9 i Oslo. Adam Stirling

18. oktober åpner Bygg Reis Deg. Glass og Fasadeforeningen har samlet 16 av sine medlemsbedrifter og inviterer til messens største stand. Bygg Reis Deg sin «Bærekraftscenen» er naturlig plassert på paviljongen VERDENS BESTE BYGGEMATERIALER sammen med et vidt spekter av utstillere, som bidrar positivt til bærekraftige bygg. Det eneste stedet du kan lære mer om bygningsintegrerte solcelleløsninger (BIPV) er på stand B01-25.

Fremtiden for solkraft i Norge

Kl. 14.00 onsdag 18. oktober kommer Erik Marstein, sjefsforsker Institutt for energiteknikk for å holde innlegget «Oppdatert veikart for solkraft i Norge». Han skal fortelle om hvordan vi sammen kan innfri Stortingets mål

– Store deler av svaret peker ut vår bransje som sterke bidragsytere. Våre utstillere med sine materialer er veien til målet. Vi arbeider i de delene av byggverk hvor solenergien skal fanges og transformeres til ren elektrisitet. Nemlig fasader og tak. Kombinasjonen av vårt foredragsprogram, våre utstillere og BIPV-leverandører gir full valuta for besøkende som er opptatt av bærekraftige bygg, sier Bjørn Glenn Hansen, direktør i Glass og Fasadeforeningen.

Om oss

Følg pressemeldinger fra Glass og Fasadeforeningen

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Glass og Fasadeforeningen på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Glass og Fasadeforeningen