Fjøsnissen med take-over på julekartongene
– Vi så at det norske folk ble veldig glad i den noe bestemte fyren som ble introdusert i fjor. Fjøsnissen er en snodig kar med glimt i øyet, og vi tror mange trakk på smilebåndet av hans standhaftige forkjærlighet for skikkelig risengrynsgrøt med meierismør, som han bare får en gang i året, sier direktør for kommunikasjon og bærekraft i TINE, Lars Galtung.
Den tradisjonelle fjøsnissen får hovedrollen
Nisser har vært å se på Tinemelk-kartongene i mange år og har vært folkekjære motiver. Aldri har det vært så mye engasjement som da nissene forsvant i 2012, eller da de kom tilbake i 2014. I fjor fornyet TINE det tradisjonsrike juledesignet som har vært på melkekartongene siden 90-tallet, og i år går Fjøsnissen inn i hovedrollen, også på kartongen.
– Juledesignet er en del av en større julekampanje fra TINE hvor Fjøsnissen er sentral. Vi vet at forbrukerne trykket Fjøsnissen til sitt bryst i fjor og i år kommer han til å fortelle om sine store og små utfordringer i julestria, sier Galtung
Hver kartong har sin egen historie
På årets kartonger kan man hjelpe Fjøsnissen med å finne igjen redskaper han har rotet bort i juleforberedelsene. Han er en matglad type som gjerne hjelper til med forberedelsene, men han har også 10 tommeltotter. Han roter og glemmer hvor han har lagt fra seg tingene.
– Vi vet at folk bruker mye tid på å se på melkekartongene når de samles rundt frokostbordet i jula. Vi håper både store og små vil engasjere seg i å hjelpe Fjøsnissen, sier Galtung.
Stor opmerksomhet rundt kartongene i fjor
I fjor fikk designet på julekartongene stor oppmerksomhet på grunn av rovdyr, deriblant ulv, avbildet på kartongen.
- Vi kan ikke svare på om det er Fjøsnissen selv som har fjernet ulven, men vi forstår at det var delte meninger om designet vi hadde i fjor. Det ble imidlertid slik at det kun var Fjøsnissen som møtte opp på casting og merkelig nok ingen konkurrenter, verken dyr eller folk. Det blir bare en sjef på julekartongene i år og det er Fjøsnissen, avslutter Galtung.
TINE har forsøkt å komme i kontakt med Fjøsnissen, men han har ikke besvart henvendelsene.
Nøkkelord
Kontakter
Mimmi GranliKommunikasjonsrådgiver
Tel:+47 902 19 591mimmi.granli.jensen@tine.noLars GaltungDirektør kommunikasjon og samfunnsansvar
Tel:+47 982 14 812lars.galtung@tine.noBilder
Om TINE SA
TINE SA er et næringsmiddelkonsern som foredler rene og naturlige råvarer til god og sunn mat. Morselskapet TINE SA er et samvirkeselskap som eies av melkeprodusenter som leverer melk til selskapet. På den måten skaper TINE verdier i et nært samspill mellom norsk natur, landbruk og marked.
Følg pressemeldinger fra TINE SA
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra TINE SA på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra TINE SA
Fortsatt to meierier i Finnmark27.1.2021 14:00:11 CET | Pressemelding
Styret har i dag konkludert med å ikke gjennomføre utredning av meieristrukturen i Finnmark nå. I stedet settes det i gang forbedringsprosjekter.
Produksjonen ved TINE Meieriet Sem fortsetter2.12.2020 14:30:00 CET | Pressemelding
Konsernstyret har i dag vedtatt å opprettholde produksjonen ved TINE Meieriet Sem. Det betyr at det fortsatt blir både produksjon, lagerdrift og distribusjon i Tønsberg.
Julens produkter fra TINE25.11.2020 14:57:46 CET | Pressemelding
Årets jul blir spesiell på mange måter, men nettopp derfor er det kanskje ekstra viktig å hygge seg og ta vare på den gode julestemningen. TINEs produkter har en lang tradisjon for å være en viktig del av julematen for mange, og julen i år er ikke noe unntak. Både den tradisjonsrike Edamerosten og Julebrunosten fra Lom og Sjåk er en del av årets julesortiment fra TINE.
TINE sparer miljøet for tonnevis av plast med ny emballasje23.10.2020 10:29:51 CEST | Pressemelding
TINE går i bresjen for å endre matbransjens bruk av unødvendig plast. Meieriselskapet har lansert flere nye emballasjeløsninger som vil kunne redusere TINEs plastforbruk med over 700 tonn hvert eneste år. Nå håper TINE at papirsugerør og treskjeer er deres nye miljøsmarte løsninger.
Årets Matglede-vinnere er kåret22.10.2020 15:28:24 CEST | Pressemelding
Matbutikker og bedrifter over hele landet har deltatt i den prestisjetunge konkurransen om hvem som skaper mest matglede for kundene sine. Beitostølen Helsesportsenter stakk av med seieren i Årets Matgledebedrift, mens Coop Mega Kolbotn og Rema 1000 Skogen sikret seg førsteplassene i kategoriene fullsortiment og lavpris i Årets Matgledebutikk.