NRK

Eurovision samlet TV-seerne

Del
Over 1,3 millioner fulgte finalen i Eurovision Song Contest på NRK lørdag. Nesten 8 av 10 som så på TV valgte å se konkurransen.

- Seertallsmessig holder finalen i Eurovision Song Contest seg fortsatt meget godt, i alle aldersgrupper. For eksempel hadde lørdagens finale hele 90 prosent markedsandel blant 12-19-åringene og en rating på 116.000. Dette viser at denne sendingen fortsatt evner å samle en stor del av befolkningen, på tvers av ulike aldersgrupper, sier Håkon Lund Sørensen i NRK Analyse.

TV-sendingen hadde en rating på 1 354 000 og andel på 78 %. I tillegg så 24.000 finalen på nett. Se vedlagte oversikt over seertall.

Norge og JOWST endte med en svært respektabel tiendeplass med bidraget "Grab the moment", etter å ha kvalifisert seg i den andre semifinalen. 

Kontakter

Håkon Lund Sørensen i NRK Analyse: +47 92667682

Dokumenter

Om NRK

NRK
NRK
Bjørnstjerne Bjørnsons plass 1
0340 Oslo

23 04 70 00http://www.nrk.no

NRK skal styrke demokratiet, samle og engasjere alle som bor i Norge. NRK er Norges offentlig eide allmennkringkaster med et bredt radio-, TV-, nett- og podkasttilbud, og ni av ti nordmenn bruker minst ett NRK-tilbud daglig. NRK har cirka 3300 ansatte fordelt på om lag 50 kontorer rundt om i landet.

Følg pressemeldinger fra NRK

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra NRK på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra NRK

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye