Energieffektive utenpåliggende sprosser

Energiglassvinduer med utenpåliggende sprosser fra varmkantsprodusenten SWISSPACER kombinerer tradisjonell sjarm med høy energieffektivitet. SWISSPACER utvider nå utvalget i takt med den økende etterspørselen i markedet. Utenpåliggende sprosser er nå tilgjengelige i 13 størrelser i stedet for 9. I tillegg kommer et nytt sprossekryss med integrert klaprebeskyttelse.

Utenpåliggende sprosser fra SWISSPACER er laget av samme høyisolerende plast som SWISSPACER sine avstandsstykker. Plasten minimaliserer kuldebroer i energiglasset. Termisk isolerende vinduer med SWISSPACER utenpåliggende sprosser oppnår på den måten en fremragende energieffektivitet. Ikke bare hjelper det sluttkundene å spare energi og oppvarmingskostnader. Det øker også komforten, ettersom temperaturen på innsiden av vinduet holder seg behagelig selv om det er vinter ute, skriver SWISSPACER i en pressemelding til Glass og Fasadeforeningen.

UW-verdien påvirkes bare i mindre grad av SWISSPACER utenpåliggende sprosser. Produsenter av energiglass og vinduer kan bruke det enkle, intuitive online-verktøyet SWISSPACER CALUWIN (www.caluwin.com) for tydelig å vise kundene fordelene ved de termisk optimaliserte plastsprossene. Dette verktøyet bruker de nøyaktige Psi-verdiene for sprossene. Dermed er det ikke behov for det vanlige påslaget på UW-verdien på opp til 0,3 W/(m2/k) som skal brukes ifølge EN 14351-1.

I tillegg til de tidligere ni dimensjonene på 8/10/12 x 20/24/30 mm finnes nå også de nye størrelsene 12 x 18 mm, 16 x 18 mm, 14 x 24 mm og 14 x 30 mm. De er utstyrt med en klaprebeskyttelse ferdig integrert i sprossekryssene. Alle dimensjonene kan leveres i de seks standardfargene fra SWISSPACER-fargepaletten. Utenpåliggende sprosser fra SWISSPACER er enkle å tilpasse vinduer i alle størrelser. Sammen med de perfekt tilpassede endepluggene gir de et høykvalitets, eksklusivt utseende. De er en avansert løsning for markedets voksende etterspørsel etter tradisjonelle sprossevinduer.

Glynitveien 25
1400 SKI

Følg pressemeldinger fra Glass og Fasadeforeningen

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Glass og Fasadeforeningen på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Glass og Fasadeforeningen