Dresser opp =Oslo-selgere

Vi er inne i den kaldeste tiden av året, og for alle som jobber ute er utfordringen å holde varmen. Nylig overleverte Felleskjøpet og Workmaster 150 varmedresser til =Oslo og deres selgere.

De aller fleste har et forhold til =Oslo. En stiftelse og et magasin med sterke og annerledes historier fra virkeligheten. =Oslos ansikt utad er selgerne av magasinet – mennesker med forskjellig bakgrunn, med behov for jobb og et ønske om å gjøre noe meningsfullt. Selgerne er å treffe hele året på forskjellige steder i Oslo, og etter hvert også andre byer med lignende lokale magasiner.

Støtte basert på erfaring

– Vi har stor respekt for det arbeidet som =Oslo gjør. Det handler om sysselsetting, å fylle hverdagen med noe meningsfullt og ha en livsviktig inntekt. Dessverre er ikke dette normalen for alle og derfor er arbeidet som =Oslo gjør så viktig, sier Knut Ivar Haave, kategorisjef butikk i Felleskjøpet Agri.

=Oslo-selgerne jobber ute hele året, uansett vær. Det samme gjør norske bønder. Valget av gave fra Felleskjøpet og arbeidsklærleverandøren Workmaster falt derfor naturlig på varmt arbeidstøy. Kjeledressene har =Oslo-logoen trykket på brystet, og sikrer dermed selgerne en varm og representativ arbeidsuniform i årets kaldeste måneder.

– Det er veldig gledelig å få kjeledresser fra Felleskjøpet. Dette er noe vi virkelig setter pris på. Man snakker av og til om at en gave varmer litt ekstra, og for selgerne våre som går ute på gata i all slags vær gjelder dette virkelig. For mange av selgerne våre er denne gaven forskjellen på å ha en bra eller en dårlig dag, sier Remi Moen, administrativ leder i =Oslo.

En overraskelse sammen med magasinet

Overleveringen av dressene gjøres fra =Oslos lokaler i Skippergata. Dette er samme sted som selgerne kjøper magasiner og hever lønn, et lønningssystem som fungerer på den måten at selgerne kjøper magasiner og selger de til dobbel pris. Her får de også utbetalt summen for magasinene som er solgt per SMS.

– Dette er en gave som vil hjelpe meg i hverdagen. På vinteren er varme klær helt avgjørende for jobben jeg gjør. Vi oppholder oss utendørs over flere timer uten særlig bevegelse. Dette betyr enormt mye for meg, sier Stein, selger i =Oslo.

– Å kunne bidra på denne måten gjør oss i Felleskjøpet stolte og vi gleder oss til å se dressene tatt i bruk. Vi håper gaven blir verdsatt og at varmedressen vil gi 150 selgere en uniform som kommer godt med på de kaldeste dagene av året, sier Haave.

Remi Moen, administrativ leder i =Oslo
E-post: remi@erlik.no

Cato Fagermoen, kommunikasjonsrådgiver i Felleskjøpet Agri
E-post: cato.fagermoen@felleskjopet.no

Felleskjøpet har en omsetning på 15 milliarder og 3150 ansatte og er den viktigste leverandøren av driftsmidler og teknologi til norsk landbruk. Felleskjøpets virksomhet omfatter også eiendomsdrift, brød og bakevarer, utstyr til park og anlegg samt fôr og utstyr til kjæledyr.

Felleskjøpet er et samvirke eid av 44 000 bønder. Felleskjøpet er markedsregulator for korn, og innkjøps- og salgssamvirke for medlemmene. Felleskjøpets hovedmål er å bidra til å styrke medlemmenes økonomi på kort og lang sikt.